HJÆLP; Simkort ikke accepteret...
Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 19-05-02 15:16

Hej allesammen...

Jeg håber her er en venlig sjæl som kan hjælpe mig med et problem.

Jeg har en Nokia 3310, som er købt for 1 år siden. I starten havde jeg
sonofon variant abonnement, hvilket jeg var bundet til i 6 måneder. Herefter
skiftede jeg uden problemer til Telmore.

Da jeg ikke selv har brugt min telefon i ca. 3 måneder har jeg haft lånt den
ud til en veninde. Nu har jeg så fået den tilbage, men telefonen vil ikke
længere acceptere mit simkort. Jeg har også prøvet at købe et
mobiltidsstartsæt. Hvis nu det skulle være kortet det var galt med, men det
hjalp ikke.

Hvad skyldes det? Kan det skyldes at hun har oprettet et nyt abonnement, som
hun har haft brugt på min telefon? Kan der være blevet oprettet en eller
anden form for simlock på telefonen igen? Jeg ved at hun ikke havde
telefonen med til udbyderen da hun oprettede det nye abonnement, men kan
hendes simkort have oprettet en simlock?

Please hjælp mig, da jeg står og skal bruge telefonen igen.

På forhånd tak

Finn Jørgensen

Fra : Jesper

Dato : 19-05-02 19:10

"Finn D Jørgensen" <fnif@yahoo.com> wrote in message

> [...]

Har du prøvet forsigtigt at rense kontakterne inde i telefonen, der hvor
sim-kortet har fat? Det kan måske hjælpe.

Fejlen kan også opstå, hvis sim-kortet har fået en statisk udladning eller
hvis du har prøvet at kopiere det med en dårlig kortlæser. I begge tilfælde
skal du have dig et nyt kort fra din udbyder.

Det mobiltidsstartsæt, du købte, var det fra Sonofon? For i så fald burde
det virke, selvom telefonen på en eller anden måde skulle være blevet låst
igen. Noget som jeg i øvrigt aldrig har hørt om før (med mindre din veninde
er hemmelig Sonofon-agent with license to lock

Du kan også lave et ekstra-check på dit sim-kort ved at putte det i en anden
telefon...

hilsen,
Jesper

Fra : Lars Andersen

Dato : 20-05-02 11:34

jeg har oplevet at tlf'er kan låse sig selv. Dette er nogle gange sket
på 3210 og har skyldes en fejl i softwaren på den ene eller anden måde.
Mvh Lars

Fra : Finn D Jørgensen

Dato : 20-05-02 11:45

Hvad kan man gøre ved det?
Finn

Fra : Jesper

Dato : 20-05-02 12:15

> Hvad kan man gøre ved det?

Jeg ville nok tage telefonen og min kvittering med ned i den nærmeste
Sonofon-butik og klage over, at de ikke havde fjernet sim-locken ordentligt.
Det er de stadig forpligtet til at gøre, selvom du ikke længere har
abonnementet. På den måde kan du da finde ud af, om den har låst sig selv
igen jfr. Lars Andersens indlæg....

hilsen,
Jesper