Bog om PHP-programmering
Fra : Netsmurf

Dato : 19-05-02 14:49

Jeg har i længere tid rodet med css og html og vil nu gerne igang med php.
Er der nogen som har et bud på en rigtig god lærebog om php?

Fra : Mads A. Jensen

Dato : 19-05-02 15:26

Hej

Jeg tror at Beginning PHP4 er meget god til at begynde med!

/Mads

Mads Jensen
http://ddfr.dk - Dansk Donaldist Forening
http://www.disney-comics.dk - Free Disney comics on the web!
info@disney-comics.dk

Fra : -Martin-

Dato : 19-05-02 15:43

On Sun, 19 May 2002 15:48:57 +0200, "Netsmurf" <klas_klemens@mail.com>
wrote:

>Jeg har i længere tid rodet med css og html og vil nu gerne igang med php.
>Er der nogen som har et bud på en rigtig god lærebog om php?

Til det overfladiske så er "IDG's start på PHP" faktisk helt ok :) og
den er billig (ellers lån den på biblioteket)

Fra : Lars Michael

Dato : 20-05-02 16:12

Julie Meloni har skrevet tre bøger om PHP for begyndere. Jeg startede
selv med "PHP Essentials", Premier Pr; ISBN: 076152729X; (April 2000)

Den opdaterede udgave hedder "PHP Fast and Easy Web Development"
Premier Pr; ISBN: 076153055X; Bk&Cd-Rom edition (juli 2000)

Bagefter er "Core PHP Programming" af Leon Atkinson en god
investering.
-------

Fra : niels

Dato : 20-05-02 23:59

Sun, 19 May 2002 15:48:57 +0200, "Netsmurf" <klas_klemens@mail.com> skrev:
> Jeg har i længere tid rodet med css og html og vil nu gerne igang med php.
> Er der nogen som har et bud på en rigtig god lærebog om php?

En anden god bog er Sams Teach Yourself PHP4 in 24 Hours.
Den er især god når man har fået de grundlæggende idéer og regler omkring PHP lagt fast.

Fra : Lars Michael

Dato : 21-05-02 08:52

"Sams Teach Yourself PHP4 in 24 Hours" er også skrevet af Julie
Meloni - glemte at omtale den tidligere

Fra : riwen@ofir.dk

Dato : 22-05-02 22:19

Det er mok lidt svært at svare på og som du også kan se bliver der nævnt
bøger i flæng som
folk synes er gode.
I stedet vil jeg nok anbefale dig at surfe ind på amazon.com søge på php og
sortere de bøger
der kommer frem efter det antal stjerner de har fået 4 - 5 er de gode :) og
så læse nogle
gode reviews og nogle dårlige, en 4 til 5 stykker af hver, og så lave din
egen vurdering ud fra det.

Det gør jeg selv og har endnu ikke haft en bog jeg har været rigtigt
utilfreds med ud over
Core J2ME, fordi jeg ikke bryder mig om den måde bogen er bygget op på, men
det er der så
andre der kan, så det er et lidt individuelt spørgsmål.

/Ronni
rofe@mailme.dk