Ny hurtigere HD
Fra : Peter Holm

Dato : 19-05-02 14:55

Hejsa,
jeg er lige ved at bestille en nu HD (blir Barracuda eller Maxtor)
Lige nu kører jeg med to IBM. En på 20gb (Win XP + prigrammer) og 13 GB
(musik+film etc.)

Jeg havde tænkt at skifte min 13GB som bare bruges til lager ud med den nye.
Men så tænker jeg på, og det mon er bedre, rent hastighedsmæssigt, at bruge
den nye til Windows og programmer. Hvad siger I ?

Peter Holm

phc@mail1.stofanet.dk

Fra : Devast8or

Dato : 19-05-02 15:03

Hvir hurtigt kører din 20GB IBM? Hvis den også kører 7200, ligesom
Cuda/Maxtor, ved jeg ikke om det kan betale sig, men hvis den kun kører 5400
kan det helt sikkert godt betale sig at installere WinBlows på den nye disk.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Sparre

Dato : 19-05-02 15:58

Evt. lave en partition bestemt beregnet til OS og programmer så det er nemt
at formatere og geninstalere OS uden at miste en hel masse..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-05-02 19:27

On Sun, 19 May 2002 16:58:02 +0200,
Sparre <christian@NOSPAMsparre.it> wrote:
> Evt. lave en partition bestemt beregnet til OS og programmer så det er nemt
> at formatere og geninstalere OS uden at miste en hel masse..

Vrøvl. Winblows programmørerne har været så smarte at alt software
skal geninstalleres hvis man installerer nyt OS.

Hvor kan man ikke bare installere programmet, og anvende det uanset om
man har bootet i WinXP, WIn2000 eller Windows 95 i sin multi-boot
maskine ?

--
Povl H. Pedersen - ALF#2 - D-482 - nospam@home.terminal.dk
Return e-mail is a spam tarpit.

Fra : Peter Holm

Dato : 19-05-02 16:14

> [...]
5400
> kan det helt sikkert godt betale sig at installere WinBlows på den nye

Den gamle er en 5400rpm = jeg bør bruge den til WinXp + Programmer, hvis jeg
forstår ret.
Så melder spørgsmålet sig - kan jeg starte med at sætte den nye i som extra
HD - kopiere WinXP + Programmer over på den - fjerne den gamle med win+prog,
og så bytte pladser? Eller skal jeg installere win+programmer fra bunden på
den nye?
/peter

Fra : Devast8or

Dato : 19-05-02 17:03

Hvis den gamle disk kører 5400, bør du helt sikkert installere WinBlows og
programmer på den nye, da den kører en del hurtigere. Du skal ikke regne med
at kunne kopiere det direkte fra den gamle til den nye, du bliver nok nødt
til at installere det fra bunden.

Du kan selvfølgelig sagtens beholde tingene som de er nu og bare sætte den
nye disk til som slavedisk. Det jeg siger er bare at det vil køre hurtigere
hvis du instellerer på den hurtigste disk. God fornøjelse.

Devast8or

Fra : [6300] Carsten H

Dato : 19-05-02 17:13

> [...]
hurtigere
> hvis du instellerer på den hurtigste disk. God fornøjelse.

Brug Ghost, så er alt med på den nye harddisk.
Carsten H

Fra : Peter Holm

Dato : 19-05-02 20:41

disk. God fornøjelse.

> Brug Ghost, så er alt med på den nye harddisk.
> Carsten H

Jeg kender slet ikke den slags programmer - har du et link? Ved du om det
virker til Win XP ?

Peter

Fra : LarsS

Dato : 19-05-02 17:21

> [...]

> og så bytte pladser? Eller skal jeg installere win+programmer fra bunden på

Ihvertfald i win98 kan du snildt kopiere disk-to-disk i DOS med
f.eks. Ghost- eller PowerQuest DriveImage-diskette. Maxtor har
osse en util for det samme (MaxBlastPlus: "...lets you make an
exact duplicate of your existing hard drive"), men der skal være
mindst een Maxtor-hd i systemet...
(Ta så gammel boot-hd fra og boot på nye, lav herefter gammel
boot-hd om til logisk drev.)

/LarsS