ny hund
Fra : kineseren

Dato : 19-05-02 14:26

hvad skal man når man skal have ny hund få en mens man har den gamle (10 år)
eller vente til den er gået bordt

kineseren

Fra : Nobody

Dato : 19-05-02 21:05

Det bedste er at få en...så længe den gamle hund er der.
Så hjælper den med at opdrage,
og hvalpen ...bliver lidt ligesom jeres gamle hund...
af sind,hvis i gerne vil have det.

Det er meget lettere med 2 hunde.

Fra : Coppi

Dato : 19-05-02 21:09

"Hej Kineser.

Jeg lader som om jeg ikke kender dig .

Den gamle hund vil helt sikkert opdrage den nye hund. Det er nemmere, at få
ny hvalp, hvis man har en gammel til at beskæftige sig med den.

Omvendt, hvis den gamle har nogle vaner som du er træt af, så kan du være
næsten sikker på, at den nye lærer dem.

Men jeg har altid syntes, at det var godt, at få en ny mens den gamle stadig
var til.

coppi>

Fra : Coppi

Dato : 19-05-02 22:08

"kineseren" <guul@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> kineseren
>
> Kan ikke lade være, men hvor skulle den gå hen ?

coppi

Fra : Millie

Dato : 19-05-02 23:52

"kineseren" <guul@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> hvad skal man når man skal have ny hund få en mens man har den gamle (10
> [...]
Jeg mener, du bør vente.
Da vi fik en hvalp, mens vi havde en 10 år gammel hund, viste det sig, at
hvalpen totalt tyraniserede den gamle, som hverken sagde fra eller opdrog
den lille irriterende møghvalp. Kloge folk fortalte, at voksne hunde finder
sig i de værste unoder fra hvalpe og først begynder at sætte hunden på
plads, når den er mellem ½-1 år. Den gamle fik ikke den ro og plads, som han
´havde brug for, fordi den lille var over ham hele tiden. Så måtte vi gribe
ind og det betød at vores gamle hund fik et - i forhold til før - lidt
anderledes og mere begrænset liv. Det var også enormt anstrengende for os at
vi altid skulle gå imellem rent fysisk for at få hvalpen til at lade ham
være, fordi han ikke selv gjorde det.
Jeg syntes pludselig den gamle hund blev ældre hurtigere!
jeg vil ikke anbefale, at du får en hvalp, før den gamle er væk.
Hilsen Millie

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 20-05-02 13:01