hvordan og hvorledes
Fra : Retep

Dato : 19-05-02 12:29

Hej - jeg sidder her med en bærbær og en stationær begge kører XP - jeg har
inst.et Sandberg Pccard i den bærbare og via et lige ud-kabel til hub er
der adgang til internettet fra den bærbare.Jeg har et x'et kabel fra router
til hub - og hér kommer så mit spørgsmål: hvad skal jeg gøre for at lave
mit eget lille hjemmenetværk mellem de 2 maskiner ?

Håber på et godt svar

hilsen /Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-05-02 14:22

"Retep" <kipe@os.dk> skrev i en meddelelse news:3ce78c66$0$11924$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> til hub - og hér kommer så mit spørgsmål: hvad skal jeg gøre for at lave
> mit eget lille hjemmenetværk mellem de 2 maskiner ?

En hub er sådan set bare et avanceret dobbeltstik, så du skal bare tilslutte den stationære på nøjagtigt samme måde som din
bærbare.......

Altså et netkort i - og et lige-igennem kabel fra netkort til hub......

Så burde Win XT selv kunne køre en guide, der laver forbindelsen.......

/Jan

Fra : Retep

Dato : 19-05-02 15:10

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså et netkort i - og et lige-igennem kabel fra netkort til hub......
>
> Så burde Win XT selv kunne køre en guide, der laver forbindelsen.......

Tak for svaret - jeg har gjort lige som du sagde, menøm, det virker stadig
ikke - kan det evt. ha' noget med routeren (fra TDC) at gøre ? - jeg prøvede
at "pille" det x'ede kabel ud af routeren og erstattede det et "ligeud",men
så kunne jeg ikke komme på nettet fra den stationære, så jeg vendte tilbage
til det oprindelige "ligeud" og så var forbindelsen til nettet der igen (
fra den stationære) - det sq da noget bøvl...