jeres værste hardware køb nogensinde??
Fra : danni plougmann

Dato : 19-05-02 11:15

hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

mit værste hardware køb et pioneer slotin cdrom drev der skulle sendes
tilbage 3 gange og den fjerde jeg fik gik istykker en halv år efter
mit næst værste hardware køb en køler til min tb1200 cpu super chrom orb,
den larmede som en flyvemaskine og havde en elendig køleevne.

/Mvh danni plougmann

Fra : Bent

Dato : 19-05-02 11:33

Hej med dig
Ja sådan er vi så forskellige, det bedste Cdrom drev jeg har haft er netop
Pioneer Slotin model.
Det værste jeg har købt er en creative 12 spin cdrom drev, fy for noget
skod.
Bent

Fra : Hanzen

Dato : 19-05-02 11:41

"Bent" <bent_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pioneer Slotin model.
> Det værste jeg har købt er en creative 12 spin cdrom drev, fy for noget

Jeg kan kun give dig ret.
Jeg har nu haft mit Pioneer slotin drev i snart 4 år og har ikke haft
problemer med det.
Det er en fornøjelse at være fri for den dumme og overflødige skuffe.
Det følger med fra puter til puter. Og jeg beholder det så længe det kører.

--
hilzen
Hanzen

Fra : Kasper Hilligsøe

Dato : 19-05-02 11:44

Mit værste køb er også et creative cd-rom drev. I dette tilfælde var det et
48X speed.

Kasper

Fra : Esben

Dato : 19-05-02 20:42

"Bent" <bent_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej med dig
> Ja sådan er vi så forskellige, det bedste Cdrom drev jeg har haft er netop
> Pioneer Slotin model.

Samme her, virker tip top efter 3½ år. Har netop renset laseren og malet
frontpanelet :)

Dårligste køb er et pioneer slot in DVD drev, der efter 1 år nægtede at
afspille dvd'er. CD-rom'er virker dog ok.

--
Esben

Fra : Martin S.

Dato : 20-05-02 10:04

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dårligste køb er et pioneer slot in DVD drev, der efter 1 år nægtede at
> afspille dvd'er. CD-rom'er virker dog ok.

Ok. Har et Pioneer slot in DVD-drev som ahr virket perfekt i laaaaaaaaang
tid - mange år...
kan kun anbefales. Man kan vel ikke helt undgå nogle drev med fejl i...
Martin

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 19-05-02 12:32

danni plougmann wrote:
> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

Asus gForce2 200 pure. Mage til makværk skal man lede længe efter.
Og et cdromdrev, no name 44speed fra A/Z, men det var billigt.

mvh
Henning

Fra : Peter T.

Dato : 19-05-02 12:38

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in news:3ce77b42$0
$11933$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

CDromdrev fra creative. En af mine venner fik det smidt i nakken og han
bruger det nu som koppeholder. :)

--
Mvh. Peter T.
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Peter T.

Dato : 19-05-02 22:08

"Peter T." <n@d.a> wrote in news:Xns92138B29EFC47muh@130.225.247.90:

> "danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in news:3ce77b42$0
> $11933$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> CDromdrev fra creative. En af mine venner fik det smidt i nakken og han
> bruger det nu som koppeholder. :)

Jeg glemte helt at nævne det forrige kabinet med defekt strømforsyning, der
flåede hjertet ud af min cdrombrænder. Kabinettet var kun en uge gammelt
og led tilsyneladende af en periodisk fejl (løs forbindelse?). Butikken
nægtede desværre at indrømme at det var PSUen det var galt med, men gav mig
alligevel et nyt kabinet, som har fungeret tilfredsstillende siden.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 19-05-02 13:09

danni plougmann skrev: (messageID: <news:3ce77b42$0$11933
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

Det må klart være et Per4Mer Racing Wheel :) Efter 3 timers Colin McRae
var der en 90% deadzone i rattet...

Ellers har jeg aldrig haft hardwareproblemer. Det er egentligt utroligt,
men jeg har aldrig haft noget til reperation! (7-9-13 osv.)

Hvad er jeres /bedste/ hardwarekøb? Mit er klart min nye IBM P77 FD
Trinitron monitor, som jeg tilmed fik uhørt billigt :) (Hurra for
lagersalg...)

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

"Det forstår jeg ikke, det burde virke." [TM]

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-05-02 13:54

> Hvad er jeres /bedste/ hardwarekøb?

1. Seagate Barracude IV 80 gb - Fordi den er hurtig, kold, stabil og lydløs!
2. PQI 512 mb PC133 SDRAM - Fordi de kan sælges for mere i dag end jeg gav
for dem for et år siden!
3. Pabst 8412N2/GL ... forstår ganske enkelt ik' hvordan jeg har kunnet leve
uden de her blæsere inden!

En lille personlig chart blev det til...

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-05-02 14:54

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Hvad er jeres /bedste/ hardwarekøb? Mit er klart min nye IBM P77 FD
> Trinitron monitor, som jeg tilmed fik uhørt billigt :) (Hurra for
> lagersalg...)

Lagersalg hvor?

Hilsen Ole

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 19-05-02 19:10

Ole Sørensen skrev: (messageID: <news:ac8ao3$div$1@sunsite.dk>)

> Lagersalg hvor?

Hos en bekendt, der er deltidsansat i et firma som lever af at opkøbe
(store) partier IBM udstyr op og sælge det til firmaer. Svjv køber de
restpartier, fejlsendinger osv.

De sælger dog (normalt) ikke til private, da de ikke kan/vil administrere
garantiordninger (hvilket i deres erhvervssalg er outsourcet til andre).

Fra : nevermind

Dato : 22-05-02 10:34

On 19 May 2002 18:09:30 GMT, "Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net>
wrote:

> [...]
>garantiordninger (hvilket i deres erhvervssalg er outsourcet til andre).

men du kunne da opgive det til dem der har eget firma, eller?

Fra : JRS

Dato : 19-05-02 14:56

> Hvad er jeres /bedste/ hardwarekøb?

Det må næsten være mit Matrox G400 DualHead .. Damn jeg har været glad for
det og alle des smarte tv-out features .. Har dælme set mange film via
tv-out'et over på mit elskede Sony Wide :)
Kortet har dog også givet mig nogle problemer, da matrox bare ikke kan finde
ud af at lave drivere, men det goe overskygger nu klart det dårlige :)

MVH
JRS

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-05-02 21:20

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev....

> Hvad er jeres /bedste/ hardwarekøb?

ZyXEL Elite 2864i modem. Købt som analogt 14.4 modem med mulighed for
fax modtagelse udenom PC'en. Siden gratis opgraderet til 28.8K, 56K,
ISDN 128K og tilsidst 56K server(modtage 56K opkald).

Et fantastisk stykke hardware der selv idag er uden konkurrence. Har
det stadig, men bruger det dog ikke til noget mere.

Det værste jeg har købt var et bundkort uden mulighed for
flashopgradering. Tåbeligt køb. Billigt på kort sigt men dyrt i
længden.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 20-05-02 11:30

Kent Oldhøj wrote:

> Det værste jeg har købt var et bundkort uden mulighed for
> flashopgradering.

Jeg har endnu ikke set et bundkort som ikke kunne flash-opgraderes, hvad
var det for et?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-05-02 12:28

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev....

> Jeg har endnu ikke set et bundkort som ikke kunne
> flash-opgraderes,

Så er det fordi du ikke har været iblandt os så længe, min dreng

Standard ROM bios var meget udbredt før i tiden. Jeg mindes ikke at
have set en flashbios på 286'er boards eller tidligere. Alle Pentium
boards og senere, har flash bios.

> hvad var det for et?

Et eller andet 486'er kort. Jeg kaldte det SuSHITsa, men det hed det
ikke. Navnet mindede dog om det

Det var et dumt køb, fordi stortset alle andre boards havde flashbios
på det tidspunkt(men det var billigt). Som at købe et P4 bundkort
idag, uden AGP port.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 20-05-02 15:58

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Standard ROM bios var meget udbredt før i tiden. Jeg mindes ikke at
> have set en flashbios på 286'er boards eller tidligere. Alle Pentium

Indrømmet, jeg har en tendens til at ignorere alt før Pentium generationen.

> Et eller andet 486'er kort. Jeg kaldte det SuSHITsa, men det hed det
> ikke. Navnet mindede dog om det

Ah, Matsushita.

> Det var et dumt køb, fordi stortset alle andre boards havde flashbios
> på det tidspunkt(men det var billigt).

Kunne man ikke bare købe en flashram chip og sætte den i?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-05-02 17:10

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> skrev....

> Indrømmet, jeg har en tendens til at ignorere alt før Pentium
> generationen.

You missed all the fun.

> Ah, Matsushita.

Kunne det godt ha' været.

> Kunne man ikke bare købe en flashram chip og sætte den i?

Muligvis, men der en kun en der er dummere end den der laver et
fejlkøb: Den der smider flere penge efter fejlkøbet. Jeg tror det var
billigere at købe et nyere brugt kort, end forsøge at bytte bios på
et i forvejen dårligt kort(kun ISA slots f.eks.).

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-05-02 20:37

Kent Oldhøj wrote:
> Alle Pentium boards og senere, har flash bios.

Ahh. Kan det nu passe? Jeg har ledt som en tosset efter manualen til
mit "et eller andet" bundkort med en pentium120MHz og som kan klare
hele 160MHz uden MMX. Jeg mener bestemt ikke at det bundkort kan flashes.

mvh
Henning

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-05-02 21:21

"Henning Præstegaard" <uncle@get2net.dk> skrev....

> Ahh. Kan det nu passe?

Det skulle jeg mene.

> Jeg har ledt som en tosset efter manualen
> til mit "et eller andet" bundkort med en pentium120MHz og som
> kan klare hele 160MHz uden MMX. Jeg mener bestemt ikke at det
> bundkort kan flashes.

Der findes altid undtagelser der bekræfter reglen. Du kan sikkert
finde 'special' bundkort(måske industrielle?) der ikke har flashbios.

Alene Plug&Play og de problemer det afstedkom, gjorde stortset
motherboards uden flashbios usælgelige fra midten af 90'erne.

Men du kan jo selv tjekke om der sidder en flashbios på:

http://www.wimsbios.com/HTML1/faq.html#q2

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-05-02 16:56

[Odense] Jens C. Hansen wrote:

> Jeg har endnu ikke set et bundkort som ikke kunne flash-opgraderes,
> hvad var det for et?

Gider du ikke finde en BIOS til mit Abit ZH-6 ?
Muligvis kan det flash-pograderes, men jeg har aldrig set en BIOS-fil
til det nogen steder...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Jens G

Dato : 21-05-02 17:38

On Tue, 21 May 2002 17:56:14 +0200, "Søren C. Fischer"
<usenet@fischer-streton.dk> wrote:

[...]
>Gider du ikke finde en BIOS til mit Abit ZH-6 ?
>Muligvis kan det flash-pograderes, men jeg har aldrig set en BIOS-fil
>til det nogen steder...

Næ, den model findes slet ikke på Abits hjemmesider. De har et ZM6,
men det hjælper jo ikke meget....

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-05-02 21:57

Jens G wrote:

> Næ, den model findes slet ikke på Abits hjemmesider. De har et ZM6,
> men det hjælper jo ikke meget....

Næh Abit er ikke hjælpsomme med det board, så nu har du "set" et mobo
som ikke kan flash-opgraderes

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 21-05-02 23:24

Søren C. Fischer wrote:

> Næh Abit er ikke hjælpsomme med det board, så nu har du "set" et mobo
> som ikke kan flash-opgraderes

Sikker på at det ikke bare er et ZM6 ?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-05-02 20:08

[Odense] Jens C. Hansen wrote:
> Sikker på at det ikke bare er et ZM6 ?

100% sikker - jeg har en original manual fra Abit, og det er trykt på
boarded.
ZH-6 har også været testet hist og her, men det er vist en slags lowcost
version af ZM6 (svjh) som ikke har været produceret i særligt stort
antal...

Fra : avbak

Dato : 24-05-02 00:25

"Søren C. Fischer" skrev d. 22-05-02 20:08 dette indlæg :

> [...]
> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk/
> Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er

Her:
http://www.drivers.hu/drv_dwnload.php?id=4734
- på en ungarsk driver-side, ligger der en PDF-manual til ZH6-kortet (på
engelsk heldigvis, mit ungarske er lidt rustent...)
Heri er der en grundig omtale af hvordan det flashes - så mon ikke det
godt kan flashes, men Abit ikke har gidet bruge penge på at supporte det
- det passer godt med at det er et lavkost, obskurt kort - der ikke er
på Abits side.

MVH
Anders Bak

http://www.kandu.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-05-02 22:51

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev....

> Gider du ikke finde en BIOS til mit Abit ZH-6 ?

Du har prøvet at smide en mail til Abit?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-05-02 20:08

Kent Oldhøj wrote:
> "Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> skrev....

> Du har prøvet at smide en mail til Abit?

Nej jeg har aldrig haft behov.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-05-02 22:26

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> danni plougmann skrev: (messageID: <news:3ce77b42$0$11933
> $edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

Det må være min Lifetec/Medion 19" skærm fra Aldi.
Den blev købt billigt 2000 kroner, og den er billig! :o/
Farverne på MS WinXP's landskabstema er bare, som de skal være Græsset er
gulligt og skyerne har magenta strejf, og den blå himmel bliver heller ikke
helt ren, Til med knurrer skærmen, når den skal vise sort
Min gamle 17" Hansol 710A er faktisk meget bedre!

> Hvad er jeres /bedste/ hardwarekøb? Mit er klart min nye IBM P77 FD
> Trinitron monitor, som jeg tilmed fik uhørt billigt :) (Hurra for
> lagersalg...)

Mit bedste køb må være mine 4x 256 Mb Reg ECC DDR 2100 Ram fra Crucial, som
jeg fik købt i sidste øjeblik, før ram blev dyrt.
1606 kroner incl moms og forsendelse er alt, hvad jeg måtte bløde, købt ved
Crucial/uk.
Ellers er resten af min Dual MP1600+ Bare så skøøøn! men også dyr!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-05-02 22:55

> [...]
ikke
> helt ren, Til med knurrer skærmen, når den skal vise sort

Forstår jeg virkelig ikke, jeg købte to skærme ... og ja det er ik' sony,
men problemer med visning af farver og lyd har jeg ik' nogen af!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-05-02 10:03

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> skrev i en meddelelse

> ikke
>
> Forstår jeg virkelig ikke, jeg købte to skærme ... og ja det er ik' sony,
> men problemer med visning af farver og lyd har jeg ik' nogen af!

Det skyldes nok, at jeg kører med 2 skærme og 2 grafikkort!
Min 19" Lifetec som hovedskærm på ATI Radeon AIW og min gamle 17" Hansol
710A på et Matrox Mystiqe PCI.
Man kan sige, hvad man vil!
Hansol'en er væsentligt renere i farverne, og så knurrer den ikke, når den
skal vise sort (Meget af det)
Jeg skal bare dreje hovedet for at se forskellen.
Før jeg kørte med 2 skærme, lagde jeg ikke mærke til andet, end at skærmen
knurrer af og til.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-05-02 16:02

> Det skyldes nok, at jeg kører med 2 skærme og 2 grafikkort!

Jeg kører også med 2 skærme, begge Medion 19" fra ALDI. Den ene på den ene
udgang af mit Matrox G400 dualhead og den anden på et eller andet skod PCI
kort, tredje udgang bliver så udelukkende brugt til TV-Out!

Jeg har prøvet at åben Photoshop og banke et stort område - læs: næsten hele
skærmen - op med en stor sort firkant, og nej ikke en lyd ... end ikke et
lille klik eller noget!

Og altså som sagt viser det farver helt fint, faktisk er der ikke nogen
forskel på Medion skærmene og min gamle 17" HP eller min gamle 19" Fujitsu
Siemens ... Så jeg ville altså få den byttet hvis jeg var dig - jeg har i
hvert fået noget for mine penge :)

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-05-02 13:12

> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

48x Creative CD-R ... nui for en spand jeg fik der!

Peter Farsinsen

Fra : kfc

Dato : 19-05-02 13:10

> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

en opgradring fra en AMD 350 K6-2 til en AMD 450 K6-3 ...

penge lige ud ud af window's maskinen .... :)

Fra : kfc

Dato : 19-05-02 22:06

> en opgradring fra en AMD 350 K6-2 til en AMD 450 K6-3 ...

okayy glemte lige det bedste køb.. det må siger at være ( efter PIII 800E )
mit nye dejlige legetøj af et grafikkort... et : Hercules 3D Prophet
All-In-Wonder 8500DV :) med fjerbetjening til ... se mere her :
http://www.tbreak.com/hard/grfx/hercules_8500dv/page1.html og kan lige
tilføje at jeg gik fra matrox G 400 Max til dette kort... og er mere glad
for dette

Fra : Madsen

Dato : 19-05-02 13:18

danni plougmann skrev:

> mit værste hardware køb et pioneer slotin cdrom drev

Et Pioneer Slot-in er også det værste stykke hardware jeg til dato har
købt, skarpt efterfulgt af en Mitsumi-mus, som endte sine dage under en
fodsål.

Madsen.

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 19-05-02 14:22

danni plougmann wrote:
> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

En Targa TM3611PNLD 14" monitor, som fulgte med den første PC jeg købte,
i sommeren '96.
Efter knap 3 år var den praktisk taget ubrugelig, den var blevet så
utydelig at man fik hovedpine af at se på den.
Aldrig mere Targa..

En kammerats værste køb:

Et Delta CDROM-drev. Er ikke helt sikker på hastigheden, måske 36x.
Det fik hurtigt øgenavnet "rystepudseren".
En dag hvor jeg var hos ham, lagde han en skive i, drevet spandt op, og
så hørte vi et *klink*.
En af skruerne som det var skruet fast med, var blevet rystet løs og var
faldet ned i bunden af kabinettet.
Kort efter solgte han det..

Fra : Devast8or

Dato : 19-05-02 15:01

Værste: et intel motherboard (som del af et sæt med P120, mobo og RAM). Jeg
havde det til reparation (hos TakeTwo. Sikke en lorteforretning) 4 gange,
det kom aldrig til at virke optimalt. Til sidst kom jeg mit gamle
controllerkort i maskinen og brugte det istedet for den indbyggede (som ikke
virkede).

Bedste: Pioneer Slot-In 32X, støjsvage blæsere, Seagate Barracuda IV 60GB
(skulle bare have været 80, men det var der ikke penge til :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 19-05-02 16:31

> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

No-name kabinettet til min 486DX-2, hvori der var fabrikationsfejl så
diskrammen blokerede for VESA-lokalbussen. Warehouse Data (heldigvis
gået rabundus siden) forsøgte at løse problemet med en muggert.

Fra : Ole

Dato : 19-05-02 16:58

> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

Et Chinon SCSI 128 MB Magneto-Optisk drev.
SCSI-konnektoren vendte lige modsat alle andre
SCSI-drevs konnektorer, og det er ikke sjovt at
skulle bukke et fladkabel 180 grader to gange.
Chinon røg i øvrigt hurtigt ud af den branche ...
--
v.h. / Ole

Fra : Anders Berg

Dato : 19-05-02 17:16

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in message

Det bedste køb har helt klart været min elskede Samsung 700NF 17" skærm.
Det er nok det bedste billede man kan få på en skærm. Derefter kommer
mine 2 Seagate Barracuda IV harddiske på 80 og 60 GB.

Det værste køb på være mit Epox 8KTA3 bundkort, som det aldrig lykkedes
at få til at virke korrekt.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-02 17:56

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in message
> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

En Iomega QIC80 tapestreamer. Har aldrig nogen sinde virket ordentligt. Kan
ikke læse sine egne bånd. Andre streamere kan heller ikke læse dens bånd.

F*nden stå i de data der ligger på en stak ulæselige bånd (der er faktisk
mange gode ting iblandt).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-02 00:30

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message

Min bedste hardwarekøb:

Da jeg i 1993 købte 16MB (4x4MB 30 pins) RAM for 2200,-
Nigel-nagel-neue.

Fra : Hanzen

Dato : 21-05-02 13:42

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min bedste hardwarekøb:
>
> Da jeg i 1993 købte 16MB (4x4MB 30 pins) RAM for 2200,-

Orv ja det var billigt.
Jeg sidder her med en reklameavis fra Data-filen fra 1994. Der koster 4 Mb
30 pins den nette sum af 1300 kr stykket.
--
hilzen
Hanzen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-02 19:52

"Hanzen" <hanzen@mychatmail.com> wrote in message
> Orv ja det var billigt.

Det afstedkom også det bedste softwarekøb jeg har gjort til dato:

OS/2 Ver. 2.1

Ca. 1900,- bestilt 2 mdr i forvejen...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Der stadig har en maskine kørende med OS/2.

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-05-02 17:13

On Tue, 21 May 2002 20:52:21 +0200, "Jesper G. Poulsen"
>Det afstedkom også det bedste softwarekøb jeg har gjort til dato:
>
>OS/2 Ver. 2.1
>
>Ca. 1900,- bestilt 2 mdr i forvejen...

Orv ja, den købte jeg også, var det ikke 22 disketter den fyldte?
Det kørte fint på 8 MB.

Senere købte jeg ver. 3.0 Warp på endnu flere disketter.

--
Jens

All opinions are my own. Won't buy, sell, or trade.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-05-02 21:20

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message
> Orv ja, den købte jeg også, var det ikke 22 disketter den fyldte?

20.

> Det kørte fint på 8 MB.

Jeg har aldrig haft den under 16 MB. Så har du da ikke anvendt HPFS...

> Senere købte jeg ver. 3.0 Warp på endnu flere disketter.

Den fik jeg af Fona på CD.

Fra : Jens Petersen

Dato : 22-05-02 23:54

On Wed, 22 May 2002 22:19:38 +0200, "Jesper G. Poulsen"

>Jeg har aldrig haft den under 16 MB. Så har du da ikke anvendt HPFS...

Joda, altid. Jeg har også prøvet at installere den på 4 MB, men det
var altså for lidt;.)

--
Jens

Don't follow in my footsteps. I think I stepped in something.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-02 10:35

> Joda, altid. Jeg har også prøvet at installere den på 4 MB, men det
> var altså for lidt;.)

Har du stadig OS/2 på din maskine ?

Fra : Jens Petersen

Dato : 23-05-02 18:31

On Thu, 23 May 2002 11:34:51 +0200, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Har du stadig OS/2 på din maskine ?

Nej, det opgav jeg til fordel for NT 4.0 i starten af 1998.

Der var for mange ting jeg var afskåret fra at køre efterhånden.

Kom der nogen sinde en OS/2 ver 5 som vi ventede på dengang?

--
Jens

Do NOT look into laser with remaining eyeball!

Fra : Henning

Dato : 23-05-02 19:52

On Thu, 23 May 2002 19:30:56 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

>Nej, det opgav jeg til fordel for NT 4.0 i starten af 1998.
>
>Der var for mange ting jeg var afskåret fra at køre efterhånden.
>
>Kom der nogen sinde en OS/2 ver 5 som vi ventede på dengang?
Merlin? Jow, jow - den findes stadig

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-02 21:01

Hej!

danni plougmann wrote:

> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

Helt klart hhv. en 250 og 420MB Conner tapestreamer (QIC-80). Der var _ALTID_
problemer med at læse de fordømte bånd. Prøvede alt

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-05-02 21:26

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev....

> Helt klart hhv. en 250 og 420MB Conner tapestreamer (QIC-80).
> Der var _ALTID_ problemer med at læse de fordømte bånd.

Åh ja. Sådan en har jeg også haft i 2 måneder. Den fik mig hurtigt
vænnet fra at tage backup

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-05-02 00:19

Hej!

"Kent Oldhøj" wrote:

> Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev....

> Åh ja. Sådan en har jeg også haft i 2 måneder. Den fik mig hurtigt
> vænnet fra at tage backup

Lige præcis. Teknologien arbejdede mod een istedet for med een

Oh well, nu har vi cd-rom brændere og billige medier. Tager vi backup nu? >

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-05-02 13:22

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev:

> Oh well, nu har vi cd-rom brændere og billige medier. Tager vi backup
> nu? >

Nej, da

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-05-02 13:30

> Oh well, nu har vi cd-rom brændere og billige medier. Tager vi backup nu?

Aldrig...

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Hanzen

Dato : 21-05-02 13:44

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Oh well, nu har vi cd-rom brændere og billige medier. Tager vi backup nu?

Tjaaa, det kalder jeg det da når jeg "koger" en CD.
--
hilzen
Hanzen

Fra : danni plougmann

Dato : 19-05-02 22:38

mit bedste hardware køb
min liteon 121032 cdbrænder den er meget pålifelig laver aldrig fejl
undtagenn dem jeg selv er skyld i
da jeg skulle ha min første 30 gb harddisk havde jeg valget mellem en maxtor
diamond et eller andet og en ibm gxp75. jeg er idag meget glad for at jeg
valgte maxtoren som køre problemfrit endnu efter alle de problemmer jeg har
læst og hørt om ibm diske.

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 20-05-02 00:35

Mit beste købt var da jeg skiftet fra min XT 8Mhz,640Kb til en 386DX25,1Mb
(det nomale den gang var at købe 386SX16) hold da kæft hvor et spak jeg fik
!

Så syndes jeg det er sjovt at se hvor mange der har haft bøvl med Creativ
Drev ....... det har jeg også!

rent faktisk så ahr ejg et 36X drev fra dem nu som jeg ikke vil sælge for
jeg bruge det til test at brante CDer ..... kan det læse det så er det en
god brandning !

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 20-05-02 03:09

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit næst værste hardware køb en køler til min tb1200 cpu super chrom orb,
> den larmede som en flyvemaskine og havde en elendig køleevne.

Mine bedste er MAXTOR 20 GB købt for 2½ år siden. Ligeså en MAXTOR 60 GB
fluid. De spinner bare. Så er der LITEON 10x12x32 og LITEON 10x24x40 som
aldrig har fejlet.

Værst er MUSTEK digital kamera købt i 97', fik dog pengene retur. Så er der
LITEON 12/40 DVD som jeg har fået byttet efter et år. Nu er ombytteren
begyndt med at være dårlig til at læse DVD!!.
Lortedrev mildt sagt!!.

Hilsen Erik.

Fra : FINN

Dato : 20-05-02 08:38

Erik B. H@nsen <erbiha63@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:WUYF8.11972$4f4.542071@news000.worldonline.dk...

> "danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Det værste var lige fornylig: Mr Platinium trådløs mus og tastatur på tilbud
Føtex.Det bedste: Føtex gav pengene tilbage så jeg kunne nå at købe Logitech
Cordless pro på tilbud i Kvickly. Kun 200 kr dyrere men mindst 1000 gange
bedre.
Mvh. Finn

Fra : jakob

Dato : 20-05-02 10:58

> Føtex.Det bedste: Føtex gav pengene tilbage så jeg kunne nå at købe Logitech
> Cordless pro på tilbud i Kvickly. Kun 200 kr dyrere men mindst 1000 gange
> bedre.

Hvad havde du af problemer med dette tastatur ?? Jeg har lige købt et og
det funger da uden problemer...

Hygge

Jakob

Fra : Jakob Iversen

Dato : 20-05-02 20:06

jakob wrote:

> Hvad havde du af problemer med dette tastatur ?? Jeg har lige købt et og
> det funger da uden problemer...

Jeg giver dig fuldstændigt ret!! Jeg har heller ikke nogle problemer med det
overhovedet (endnu). Jeg synes musen er meget bedere en den logitech cordless
wheel mouse som jeg brugte før, driveren fik den til at virke af lort! Men jeg
undrer mig meget over hvor stort et pseudo firma Mr. PLATINUM egentlligt er. Jeg
kan overhovedet ikke finde en hjemmeside som beskriver tastaturet eller musen. Any
ideas??

--
/Jakob
"Tonight: When Dinosaurs get drunk ................ has been cancelled! Instead we

http://home1.stofanet.dk/fudgeem/The_boring_World_of_Niels_Bohr.wav

Fra : Thomas G

Dato : 20-05-02 15:07

> hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

Værste
Et Diamond et eller andet 3D grafikkort .. et af de første 3D kort ... før
der var nogen fornuftige standarder og før jeg vidste at et spil skulle være
skrevet til at udnytte kortets funktioner for at kunne få noget som helst
til at køre hurtigere (før voodoo 1 kortene hvis jeg ikke husker helt
forkert). På grafikkorttet var der også indbygget et lydkort. Det gav ikke
andet end problemer og det endte med at jeg slå det fra og satte mit gamle
SB blaster pro i. Jeg kan huske at PC bladen den gang skrev den gang at
kombinerede kort ... det ville vi få en masse af
Nå men kortet kostede 2000 og der var cirka lige så meget 3D acc i det kort
som der er i en fotokopi af sekeratæren til julefrokosten.

Bedste
Tja mit diskette drev holdt 7 år inden det blev solgt med den gamle PC, og
mit Pioner slot in (20x tror jeg nok) er jeg ualmindelig glad for (tror det
er en 4 år gammelt).
Men det aller bedste jeg nogen sinde har købt var et 8Bit SB lydkort til min
brors 4x86. Holda fest hvor var det fedt at spille DOOM med lyd, man sad sku
og blev helt bange for uhyrerne ind i mellem

hilsen Thomas G

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 20-05-02 22:36

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev

VÆRSTE:
HP 7100I CD-Writer.
Mage til ustabilt lort skal man lede længe efter.

BEDSTE:
COMMODORE 64
(og jeg mener det!)

mvh
Peter

Fra : Jens Petersen

Dato : 21-05-02 17:12

On Sun, 19 May 2002 12:15:25 +0200, "danni plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote:

>hvad er det værste hardware i nogensinde har investeret i

Alle de ting jeg har givet ekstra for, fordi de var fremtidssikrede.

--
Jens

All answers questioned here.

Fra : Thomas G

Dato : 21-05-02 19:45

> Alle de ting jeg har givet ekstra for, fordi de var fremtidssikrede.

lol

Thomas G