2 nye grupper åbnet
Fra : P.C.

Dato : 19-05-02 11:02

Hi.
Gennem længere tid, har jeg overfaldet gruppen med beklagelser over ikke at
kunne offentligøre fordi jeg har deltaget i arkitekt konkurencer, men nu har jeg
åbnet de første to grupper, og i løbet af meget kort tid, vil der blive åbnet
for adgang til endnu flere grupper, med tons af grafik for jer der kan lide nye
spændende bygge metoder og de af jer, der tør og vil diskutere de nye
teknologier. --------
Jeg må nok samtidigt undskylde overfor gruppens medlemmer, at den teknologi jeg
promoverer, gør op med mange hellige køer, ------ men heldigvis har jeg
efterhånden fået opbygget en større fan gruppe via de Yahoo grupper hvor jeg har
offentligjort noget af den promovering a 3D-H metoden ,som jeg også har
overfaldet denne gruppe med.
Det er en standard metode, at "Slice" en 3D model til trappe formede lag, og
lægge lag på lag, indtil emnet fremstår med kantede flader, som så udjævnes,
eller man benytter sig af en kæmpe 3D fræser, som med avanceret software, følger
3D modellens flader og fjerner overskydende materiale, indtil emnet fremstår med
en svagt rillet overflade.
Dette foruden "Rapid prototyping" hvor en lyskilde får en plastic masse til at
hærde lag for lag, er faktisk de metoder der existerede, før 3D-Honeycomb
metoden blev udviklet.
3D-Honeycomb producerer ikke et masivt emne, men frembringer et netværk der er
"vævet" sammen ; her vil grafiken nok bedst vise hvad jeg forklarer ;
http://groups.yahoo.com/group/skuespilhus/
Check "Photos" folderen
Jeg må lige bemærke, at jeg altid arbejder med to vidt forskellige design
samtidigt, og den bygning du ser, er _ikke_ den jeg har deltaget i nogen
konkurence med, men nærmest modsætningen til. Men et 3D Honeycomb, kan altså
danne et stærkt fundament ,ligesom hvis du trækker en tyk skal, i form af en
honeycomb structure, omkring og ind i et næsten hvilketsomhelst objekt. Du har
så et framework du kan beklæde med paneler, og får en enormt stærk konstruktion,
hvor enhver destruktiv kraft, bringes ud i overflade beklædningen. , Fly bygges
ofte af flade honeycomb plader fordi det er et så stærkt og let materiale, men
her opbygges frameworket, med simple 2D flader der skæres med laser eller vand
skærere, ------- men check grafiken.

Check også denne gruppe ,hvor en animasion viser endnu et 3D framework, og også
her er det en ide ,at kigge i både "Photos" men også i "Files" folderen ,hvor
der ligger en 3Ds og 4 AutoCAD 3D tegninger af emnet i animasionen på forsiden.;
http://groups.yahoo.com/group/3D-Honeycomb-open/

På grund af en idiotisk regel om, at man ikke må offentligøre materialet i en
konkurence, før den er overstået, har jeg ikke kunnet offentligøre noget, i nær
6 -8 måneder, men jeg har stadig 5 grupper med tonsvis af grafik liggende, og
jeg vil snart åbne til disse grupper, og anoncere dette i denne gruppe.
P.C.
http://d1o111.dk.telia.net/~u139600113/a