Maxtor DiamondMax Plus D740X 80 GB normal ~
Fra : Jimme Sørensen

Dato : 19-05-02 08:13

Hej NG.
Jeg vil bare høre hvor stor forskellen er på disse to diske:
Jeg ved at det er noget med at fluid er mere støjsvag, men hvor meget drejer
det sig om?
Er der andre forskelle?

Maxtor DiamondMax Plus D740X 80 GB
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80 GB Fluid

på forhånd tak Jimme

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-05-02 09:46

Jimme Sørensen wrote:

> Jeg vil bare høre hvor stor forskellen er på disse to diske:
> Jeg ved at det er noget med at fluid er mere støjsvag, men hvor
> meget drejer det sig om?

Ja, det er rigtigt at væske-lejerne er mindre støjende end almindelige
lejer. Hvor meget det drejer sig om ved jeg ikke, da jeg ikke har
sammenlignet direkte.
Jeg kan bare sige at da jeg skiftede fra nogle gamle hylende IBM diske
(7200rpm) til to nye "fluid-diske" (en Maxtor og en Seagate) blev det
hele _meget_ mere behageligt.

> Er der andre forskelle?

Nej, der er vist kun forskel i lejet.

> Maxtor DiamondMax Plus D740X 80 GB
> Maxtor DiamondMax Plus D740X 80 GB Fluid

Har du tjekket Maxtors hjemmeside?

--
Lars