MATHORNE 1878-1942
Fra : Lars Rynord

Dato : 19-05-02 07:54

Jeg søger oplysninger om produktioner/værker udført af kunstmaler Carl
Th. Fr. MATHORNE 1878-1942. Hans sign. var CM.

Jeg har lidt info fra Weilbach og div. udstillingskataloger samt C.
Gautier "Charlottenborgs malere" (1945). Udover malerkunst har han
også lavet exlibris mærker - idet jeg i Hassøs bog "Danske exlibris"
(1942) har set 3 mærker af CM

Han var elev på Zarhtmanns skole i nogle få år, og var med på en af
dennes utallige Italiens rejser.

Kunstakademiets bibliotek har tilsyneladende kun lidt avisudklip om
ham, og han synes ikke at være repræsenteret på de danske kunstmuseer.

Hvordan kommer jeg videre - er der nogen som kan give mig lidt stikord
?

På forhånd tak.

Fra : Yngve Damgaard

Dato : 08-06-02 11:28

"Lars Rynord" <l.rynord@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham, og han synes ikke at være repræsenteret på de danske kunstmuseer.
>
> Hvordan kommer jeg videre - er der nogen som kan give mig lidt stikord

Du kan finde information om Carl Theodor Mathorne i bla.
Jastrau's Kunstnerleksikon 1935
Dansk Billedkunst 1947, H. Slyngbom
Gelsteds Kunstnerleksikon 1942
Danske Malere 1944, Suenson & Rasmussen
Samlerens Kunstnerleksikon 1929, H. Werner

mvh.
Yngve Damgaard