Hvor lidt luft/køling overlever min P4 med~
Fra : User #1

Dato : 19-05-02 00:40

Har en P4 1500mhz, monteret på et Soltek SL-85DRV2
512mb ram - Ati Radeon 8500 64mb - 80 + 20gb ide 100
harddiske - Netkort - cdrom - cdr - diskette..... det hele
er monteret i et Aopen HQ08

Nu er mit spørgsmål så- hvor lidt luft/køling kan det system
leve med uden ad det "brænder" i stykker ?

Kan jeg nøjes med kun blæsere i PSU'en ??

Jeg bruger den mest til lidt Photoshop, CorelDraw, Office-
pakken, Nero, Internet , Email og så en sjælden gang bliver
der spillet lidt spil ala. Hitman, RA, Medal of Honor og
Soldier of Fortune, men det sker ikke tit.......

Er bare meget træt af al den blæserlarm
Der sidder pt. blæser på PSU, CPU og grafikkortet

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-02 01:33

"User #1" <sprit@sprit.dk> wrote in message

> Nu er mit spørgsmål så- hvor lidt luft/køling kan det system
> leve med uden ad det "brænder" i stykker ?

Tjaa,, du kan tage kølleren helt af... Så nedklokker den bare hastigheden.
Så den ender på en temperatur på max 75 grader eller i den retning.

Fra : User #1

Dato : 19-05-02 01:42

> "User #1" <sprit@sprit.dk> wrote in message

> Tjaa,, du kan tage kølleren helt af... Så nedklokker den bare hastigheden.
> Så den ender på en temperatur på max 75 grader eller i den retning.

Ikke helt forstået, har intet forstan på HW

Klokker den sig så feks. ned til 1100mhz ? hvad er en god drifttemp. på
sådan en fætter i øvrigt ?? (P4 1500mhz)

Fra : Esben

Dato : 19-05-02 02:50

> "User #1" <sprit@sprit.dk> wrote in message

> Tjaa,, du kan tage kølleren helt af... Så nedklokker den bare hastigheden.
> Så den ender på en temperatur på max 75 grader eller i den retning.

Det lyder ikke umiddelbart som en god praktisk løsning.

--
Esben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-02 09:21

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> wrote in message

> Det lyder ikke umiddelbart som en god praktisk løsning.

Nej Men den brænder jo så ikke i stykkker. hvis blæseren ryger af, eller
er defekt.

Fra : elvis

Dato : 19-05-02 07:20

hey

det ville måske være en ide at udskifte dit kabinet med et
støjdæmpningskabinet. De eneste jeg kender er fra noisecontrol

Forhandles af webconsult http://asp.webconsult.dk/privat/

Når du går ind på hjemmesiden, ligger kabinet+strømforsyning under SHOP -
NOISE CONTROL - PAKKER.

mvh elvis

Fra : Leony

Dato : 19-05-02 10:21

"User #1" <sprit@sprit.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er mit spørgsmål så- hvor lidt luft/køling kan det system
> leve med uden ad det "brænder" i stykker ?

I princippet så kan den køre uden blæser, sådan som Bjarke foreslår, det er
vist bare ikke en optimal løsning.

> Kan jeg nøjes med kun blæsere i PSU'en ??

Jeg ville prøve at kigge efter en støjsvag cpublæser i stedet for.
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=404&page=1
Kunne være en mulighed.
Der er også denne:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=342&page=1
Her vælger du selv hvilken køler der skal på og dermed hvor meget den skal
larme.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/