Deling af filer og mapper i win2k
Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 18-05-02 21:17

Hej gruppe

Jeg kører windows 2000 på 2 maskiner koblet op i et netværk.

Computerne kan sagtens se hinanden på netværket!!!!

Problemet er, at man skal angive brugernavn og adgangskode hver gang man
forsøger at komme ind på de delte mapper på den anden computer. Er der ikke
en måde hvorpå man en gang for alle kan angive brugernavn og adgangskode????

Jens

Fra : John Swartzch

Dato : 18-05-02 21:49

Dette virker på XP, og jeg mener også det virker i w2k:
Åbn Denne Computer, vælg Funktioner (menuen) -> Mappeindstillinger -> Vis
og marker "Brug enkel fildeling", tryk derefter "Anvend" og "Anvend på alle
mapper"

Fra : FeZ

Dato : 18-05-02 21:57

"Jens Ulrik Hogrefe" <juhogrefe@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke
> en måde hvorpå man en gang for alle kan angive brugernavn og
adgangskode????

Den bruger der logger på den ene maskine skal være oprettet på den
anden - og vice versa.
Alternativt kan du aktiverer Guest accounten - men jeg vil af
sikkerhedshensyn
klart foretrække den første løsning.
--
FeZ

Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 18-05-02 22:53

Hej Gruppe

Jeg har sat brugernavn og adgangskode til det samme på de 2 computere....og
nu virker det.

Tak for svarene begge 2 - FeZ jeg prøvede det første af dine forslag....men
det virkede af en eller anden grund ikke????
Gæstekontoen er deaktiveret på begge maskiner.

Jens

Fra : FeZ

Dato : 18-05-02 22:59

> Tak for svarene begge 2 - FeZ jeg prøvede det første af dine
forslag....men
> det virkede af en eller anden grund ikke????

Det er muligt at den anden bruger ikke har rettigheder til sharet.
Det kan enten være rettigheder på sharet - eller på fil niveau hvis
du kører med NTFS filsystem

Men OK, du fik det til at virke på den anden måde - så godt med det.
Og velbekom da
--
FeZ