Funktionen TIME
Fra : Flemming Jensen

Dato : 18-05-02 21:10

Hejsa

Jeg har tænkt på om det ikke er muligt at få et ur på sin side, som hvert
sekund opdateres. Jeg har set det på mange php sider, men er det også muligt
i asp, og hvordan går man det?
Hvis man bare vil have skrevet hvad klokken er når man går ind på siden kan
man jo bare bruge:

Response.Write "<p>Klokken er: " & Time & " </p>"

Men jeg synes det ville være bedre hvis tiden hvert sekund opdateres så man
kan se det aktuelle tidspunkt, selvom man ikke har opdateret siden i f.eks.
en time.

Tak

__
Flemming Jensen

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 18-05-02 22:18

> [...]
man
> kan se det aktuelle tidspunkt, selvom man ikke har opdateret siden i

Her snakker du klient side, og dermed noget "javascript", så du skal en tur
over i dk.edb.internet.webdesign.clientside.

Men gad vide om du ikke kunne finde sådan et lille script på www.html.dk

Allan Bach

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-05-02 23:32

"Flemming Jensen" <CyberOrc@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har tænkt på om det ikke er muligt at få et ur på sin side, som hvert
> sekund opdateres. Jeg har set det på mange php sider, men er det også
muligt
> i asp, og hvordan går man det?

Det har sandsynligvis ikke været PHP der har gjort det, eftersom at siden så
ville skulle genindlæses hvert sekund

> [...]
man
> kan se det aktuelle tidspunkt, selvom man ikke har opdateret siden i

I Javascript: kunne man gøre sådan her:

<script type="text/javascript">
function OpdaterUr(){
Dato = new Date();
Dato = Dato.getHours() + ":" + Dato.getMinutes() + ":" +
Dato.getSeconds();
if(document.all){
document.all["ur"].innerHTML = Dato;
}else if(document.layers){
document.layers["ur"].document.open();
document.layers["ur"].document.write(Dato);
document.layers["ur"].document.close();
}else{
document.getElementById("ur").innerHTML = Dato;
}
window.setTimeout("OpdaterUr()", 1000);
}
</script>