Hvad koster Fast kredsløb (pro@ccess)
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 18-05-02 20:58

Hej

Hvad koster Fast kredsløb Pro@ccess for jeg har modtaget en
bekræftigelse på min bestilling af adsl som de skriver vil blive udført
den 6 juni men i næste afsnit skriver de at jeg ikke kan få adsl
pga. afstanden er for stor! så hvordan de så vil udføre min ordre står
over min IQ men så skriver de at de kan tilbyde mig ISDN eller fast
kredsløb, ISDN har jeg jo allerede så skal der mere skrald på så må det
blive fast kredsløb. De skrive bare ikke en dyt om hvad det koster. mit
nivau vil nok ligge omkring 512 kb. eller så'en.

--
Mogens D. Hansen
Man skal være et røvhul, for at få en skid ud af det!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-05-02 21:11

Sat, 18 May 2002 21:57:54 +0200, skrev "Mogens Dyhre Hansen"
<mogens@REMOVEsvend-bent.dk>:

>ISDN har jeg jo allerede så skal der mere skrald på så må det
>blive fast kredsløb. De skrive bare ikke en dyt om hvad det koster. mit
>nivau vil nok ligge omkring 512 kb. eller så'en.

Der opgives aldrig priser på faste forbindelser, da der er mange
forskellige faktorer indblandet, men du kan vel få et prisleje
ved at ringe og spørge.

Desværre er jeg også bange for at du bagefter får lyst til at
glemme alt om det.

Kort sagt; det er ikke billigt.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 20-05-02 06:06

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Desværre er jeg også bange for at du bagefter får lyst til at
> glemme alt om det.
> Kort sagt; det er ikke billigt.

Jeg tror at min ISDN kan klare sig et stykke tid endnu for du har
ret det er pisse dyrt

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-05-02 11:26

On Mon, 20 May 2002 07:06:15 +0200, "Mogens Dyhre Hansen"
<mogens@REMOVEsvend-bent.dk> wrote:

>Jeg tror at min ISDN kan klare sig et stykke tid endnu for du har
>ret det er pisse dyrt

Skal det forstås som du har ringet? Hvad koster det?
Ikke fordi jeg er interseret, bare nysgærig,,,

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 20-05-02 17:12

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> wrote in message

> Skal det forstås som du har ringet? Hvad koster det?
> Ikke fordi jeg er interseret, bare nysgærig,,,

Hvis du tør
http://www.teledanmark.dk/menu/sm1530.htm

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-05-02 18:37

On Mon, 20 May 2002 18:11:38 +0200, "Mogens Dyhre Hansen"

>Hvis du tør
>http://www.teledanmark.dk/menu/sm1530.htm

Det tør jeg godt, for jeg skal ikke have det-) Og jeg troede at det
var være, omend det er gamle priser, og det kun dækker linien, og ikke
det forbrug man har på den,,,

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-05-02 19:18

> Det tør jeg godt, for jeg skal ikke have det-) Og jeg troede at det
> var være, omend det er gamle priser, og det kun dækker linien, og ikke
> det forbrug man har på den,,,

Du glemte udstyret også.. Og at TDC sætter filter på.. Så du ikke kan få
mere igennem end et 33,6 modem mener jeg

Så er man nød til en digital linie...

Men før var den jo god nok. Så kunne man smide en SDSL router op fx... i
hver ende.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-05-02 21:54

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens@REMOVEsvend-bent.dk> wrote in message

> [...]
> blive fast kredsløb. De skrive bare ikke en dyt om hvad det koster. mit
> nivau vil nok ligge omkring 512 kb. eller så'en.

Som knud nævner er det ret dyrt... (så det kan du godt glemme

Det ser ud til at du ca. har 3,5 KM til Nordenskov(hvor din telefoncentral
er). Det kan være du er heldig hvis du vælger NE, BB eller BT. ProA er der
størrere krav til dæmpningen, for at garantere størrer oppetid.

Eller har jeg lige tjekket på Sonofons side angående Deres bredbånd... Der
siger den JA der er dækning....

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 20-05-02 06:10

> Som knud nævner er det ret dyrt... (så det kan du godt glemme

Jeps. Det har jeg gjort

> [...]
der
> størrere krav til dæmpningen, for at garantere størrer oppetid.

Jeg kender ikke så meget til de der produkter som du nævner men jeg vil
da lige kigge på det.

> Eller har jeg lige tjekket på Sonofons side angående Deres bredbånd...
Der
> siger den JA der er dækning....

Ja det det kunne da godt være man skulle tage en snak med lille Leif

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-05-02 11:16

> Jeg kender ikke så meget til de der produkter som du nævner men jeg vil
> da lige kigge på det.

Hvis du er i tvivl om hvad jeg snakker om, er det

Netexpress http://internet.opasia.dk/netexpress/
Bredbånd|adsl http://www.tele.dk/html/forsider/bredbaand.html
Boomtown http://boomtown.net/adsl/index.php

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 18-05-02 21:58

> [...]

>bekræftigelse på min bestilling af adsl som de skriver vil blive udført
>den 6 juni men i næste afsnit skriver de at jeg ikke kan få adsl

Prøv at spørge dem om du kan få P@ ADSL hvis du vælger en lavere
hastighed og/eller udskifter din ISDN med en alm. telefonlinje
(eller skaffer en til, det er stadig billigere end en fastlinje).

Min bror fik et afslagsbrev som dit (inkl. den absurde oplysning
om hvornår de [ikke] vil udføre bestillingen), men da han spurgte
viste det sig at han sagtens kunne få den hvis han droppede ISDN.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 20-05-02 06:19

"Jesper Dybdal" <jdunet@u7.dybdal.dk> wrote in message

> Prøv at spørge dem om du kan få P@ ADSL hvis du vælger en lavere
> hastighed og/eller udskifter din ISDN med en alm. telefonlinje
> (eller skaffer en til, det er stadig billigere end en fastlinje).

Jeg kunne godt få 512/128 men da jeg har lige så meget upstream som
downstream pga. af 2 mail og webserver så får jeg jo ikke bedre
forbindelse til upstream

> Min bror fik et afslagsbrev som dit (inkl. den absurde oplysning
> om hvornår de [ikke] vil udføre bestillingen), men da han spurgte
> viste det sig at han sagtens kunne få den hvis han droppede ISDN.

Ja jeg skulle også opsige mit ISDN på forhånd, så nu håber jeg at ikke
at denne del bliver udført alligevel og før tid

Fra : Cubus

Dato : 19-05-02 08:03

> Hvad koster Fast kredsløb Pro@ccess

Hvorledes adskiller fast kredsløb sig fra en alm. adsl linje, fx på
delt kobber? I det mindste frem til telefoncentralen er sidstnævnte
da også ret "fast".

--
Cubus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-02 08:25

Sun, 19 May 2002 09:03:28 +0200, skrev "Cubus" <cubus@sol.dk>:

>Hvorledes adskiller fast kredsløb sig fra en alm. adsl linje, fx på
>delt kobber?

Du er uafhængig af telefonnettet og har således en decideret egen
linje hen til centralen.

F.eks.
<http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/fastnet/>

For øvrigt fandt jeg nogen priser på
<http://www.tele1.dk/faststandard.htm>

Prisen for en 512 kbit/s forbindelse starter ved kr. 14.000 i
oprettelse og 6.600 i kvartalet (excl. moms).

Og hvis man vil have drøn på, 34 mbit/s 91.000 henholdsvis
92.100.

Men så har også den samme hastighed begge veje.

Fra : Cubus

Dato : 19-05-02 09:16

> Du er uafhængig af telefonnettet og har således en decideret egen
> linje hen til centralen.

Dvs hvis en privat skulle ønske sig en et fast kredsløb skulle der
tilføres et nyt kabel til boligen, man ville ikke fx anvende frie
kobberpar i husets telefonfordeler, der vel må henføres til
telefonnettet?

Hvis man rent faktisk benytter sig af det allerede etablerede accesnet,
så kunne man vel også betragte en rå kobber løsning hos fx Cybercity
som et fast kredsløb?

--
Cubus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-02 09:26

Sun, 19 May 2002 10:16:02 +0200, skrev "Cubus" <cubus@sol.dk>:

> [...]
>tilføres et nyt kabel til boligen, man ville ikke fx anvende frie
>kobberpar i husets telefonfordeler, der vel må henføres til

Ja, det har intet med telefonnettet at gøre, du bliver tilsluttet
udbyderens net.
At det så måske findes på en telefoncentral er mest af praktiske
grunde.

>Hvis man rent faktisk benytter sig af det allerede etablerede accesnet,
>så kunne man vel også betragte en rå kobber løsning hos fx Cybercity
>som et fast kredsløb?

Ikke, hvis man skal være ordkløver, det regnes det ikke som.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-05-02 13:27

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilføres et nyt kabel til boligen, man ville ikke fx anvende frie
> kobberpar i husets telefonfordeler, der vel må henføres til

Telefonnettet (PSTN) og kobbernettet er 2 forskellige, men tæt knyttede
ting.
Der skal bruges 2 par til en fast linje og parrene er identiske med dem
der bruges til telefoni

> Hvis man rent faktisk benytter sig af det allerede etablerede
accesnet,
> så kunne man vel også betragte en rå kobber løsning hos fx Cybercity
> som et fast kredsløb?

Faste kredsløb er normalt regnet som HDSL-linjer

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content