Compen fryser pludselig under spillet Coun~
Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 18-05-02 18:05

Hej gruppe

Har netop fundet Counter-Strike (v.1.4) frem igen til en mindre
renæssance, men jeg ser straks at det gammelkendte problem stadig
eksisterer: Helt uprovokeret fryser CS og lyder står og looper - eneste
mulighed er at restarte. Nogle gange kan der gå timer inden problemet
optræder, andre gange få sekunder.

Kan huske dette problem fra da jeg kørte w2k (kører nu XP Pro) og det er
akkurat det samme. Dengang prøvede jeg alt, synes jeg selv:
Reinstallerer spillet, nye gfx-drivers, alle Windows-updates, nyeste
bios, nyeste drivers til motherboardet(VIA)/netkort/lydkort, talrige
kombinationer af Bios-indstillinger, reg-patch til CS, ekstra køling,
fjernede lydkortet og tiltrods for dette opstår problemet stadig. Min
nuværende konfiguration er ligeledes fuldt opdateret på alle punkter.

Mit system er en gammel Athlon 550 på et K7M board med Matrox G400 kort.

Nogle forslag? Det må være et hardwareproblem på en eller anden måde,
men hvor?

mvh

PS: Har tidligere spurgt i de spille-relaterede grupper men fik intet
brugbart svar. Derfor tillader jeg mig at poste her, da jeg er
overbevist om at problemet er hardwarerelateret.

Fra : JRS

Dato : 18-05-02 23:50

Det er et stort problem du har fat i der, og der er mange der deler det med
dig ..
Hvis du kigger i grupper som : alt.comp.periphs.videocards.matrox , og
dk.spil.computer.first-person-shooter , vil du se at det er et meget
diskuteret emne .. Kik også i forummet på www.matrox.com .. Der går folk
også helt amok ..
Mange vil mene at ha fundet ud af at det har noget at gøre med HLGuard, som
er noget anti-snyde-check-ting , som de fleste servere bruger .. På disse
servere kan man være sikker på at compen fryser, men på servere uden kan de
fleste spille uden at den fryser ..
Jeg har selv et Matrox G400 og det skulle vist være det værste kort .. Der
er dog også mange andre spillere med div andre kort, der oplever samme
problem ..
Er admin på www.gameland.dk serverne .. 1 ud af de 7 servere vi har kører
uden HLGuard og på den kan jeg spille lige så tosset som jeg vil, på de
andre 6 fryser den altid ..

Jeg håber der snart kommer hjælp, for ellers må jeg sku ud at ha et andet
grafik kort .. :/

MVH
JRS

Fra : JRS

Dato : 18-05-02 23:58

ehmm ,, Nu kan jeg jo se det er dig der har started tråden i den anden
gruppe .. hvorfor så spørge her ?

MVH
JRS

Fra : JRS

Dato : 19-05-02 00:01

Ehhmmm.... Undskylder lige.. Kan godt se at det vist ikke lige var den post
jeg huskede, og at du ikke lige har fået for mange svar .. Det er vist ved
at være min sengetid
Forresten kan du også kigge forum'et på www.counter-strike.net under noget
med technical Q's --

MVH
JRS

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 19-05-02 10:12

> [...]
de
> andre 6 fryser den altid ..
>
> Jeg håber der snart kommer hjælp, for ellers må jeg sku ud at ha et

Mange tak for dit svar. Er dog ikke helt sikker på det med HL/CS-Guard.
Har nemlig oplevet problemet for flere år siden og der var de nævnte
anticheat ting vist ikke kommet. Ydermere har jeg en enkelt gang oplevet
problemet i et LAN-game jeg selv hostede. Men måske kan det være
afgørende for hyppigheden af crashes?
Meget enig i din betragtning med at et nyt gfx-kort (non-Matrox!) meget
snart er påkrævet.