uw imap og debian
Fra : Niels Andersen

Dato : 07-02-01 14:52

Jeg er kommet frem til, at jeg skal have installeret "uw imap", som skulle
være en god imap daemon.
Men jeg synes ikke jeg kan finde en debian-pakke til at installere den med.
Jeg har prøvet at søge efter både "uw" og "imap", men jeg synes ikke jeg kan
finde noget.

Skal jeg tilføje noget i /etc/apt/sources.list? Jeg har følgende debs:
deb http://http.us.debian.org/debian stable main contrib non-free
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib
non-free
deb http://security.debian.org stable/updates main contrib non-free

Eller findes den ikke som en debian-pakke?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 07-02-01 15:00

Niels Andersen skrev:

> Jeg er kommet frem til, at jeg skal have installeret "uw imap", som
>
> Eller findes den ikke som en debian-pakke?

Det ved jeg ikke (jeg bruger SuSE), men du kan jo altid prøve at
installere den fra kilden - den er ret let at have med at gøre: Udpak
den pakkede fil, cd ind i mappen og skrive "make slx". Så får du to
programmer, et IMAP- og et POP-program, som du kan lægge ind i f.eks.
/usr/local/bin. Derefter kan du få inetd til at starte dem.

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-02-01 15:00

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke (jeg bruger SuSE), men du kan jo altid prøve at
> installere den fra kilden

Hvis ikke den fåes som debian-pakke, vil jeg naturligvis installere den på
anden vis.
Men hvis man nu kan få den installeret og holde den opdateret helt
automatisk, så ville det da være rarest! :)
Det er bla. derfor, jeg er skiftet til debian.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Erwin Lansing

Dato : 07-02-01 15:03

In article <rpcg6.34007$l57.1465689@news000.worldonline.dk>,
Niels Andersen wrote:
> [...]
>Jeg har prøvet at søge efter både "uw" og "imap", men jeg synes ikke jeg kan

[snip]
$ cat /etc/apt/sources.list
deb ftp://sunsite.dk/mirrors/debian/ woody main non-free contrib
deb-src ftp://sunsite.dk/mirrors/debian/ woody main non-free contrib
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US woody/non-US main contrib
non-free
deb ftp://ftp.de.debian.org/debian-non-US woody/non-US main contrib
non-free
deb http://security.debian.org/ stable/updates main

$ apt-cache search uw-imap
uw-imapd - remote mail folder access server for Pine and others

--
Erwin Lansing       --       abe.fnidder.dk

"Computers are useless. They only give you answers"
   -- Pablo Picasso

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-02-01 15:07

"Erwin Lansing" <erwin@bavian.fnidder.dk> skrev i en meddelelse
> $ cat /etc/apt/sources.list

Tak skal du have. :)
Menøh... Der står "woody" ud over det hele, min hedder "potato".

Ved nogen, om det er et problem?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Erwin Lansing

Dato : 07-02-01 15:14

In article <LDcg6.34072$l57.1466330@news000.worldonline.dk>,
Niels Andersen wrote:
>"Erwin Lansing" <erwin@bavian.fnidder.dk> skrev i en meddelelse
>
>Tak skal du have. :)
>Menøh... Der står "woody" ud over det hele, min hedder "potato".
>
>Ved nogen, om det er et problem?

jeg havde i hvert fald ikke nogen problemer den anden vej, så jeg
tror hvis du bare erstatter woody med potato at det skulle spille max :)

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-02-01 15:21

> jeg havde i hvert fald ikke nogen problemer den anden vej, så jeg
> tror hvis du bare erstatter woody med potato at det skulle spille max :)

$ cat /etc/apt/sources.list
deb cdrom:[Debian GNU/Linux 2.2 r2 _Potato_ - Official i386 Binary-1
(20001207)]/ unstable contrib main non-US/contrib non-US/main
[...]

deb-src http://http.us.debian.org/debian stable main contrib non-free

deb ftp://sunsite.dk/mirrors/debian/ potato main non-free contrib
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US potato/non-US main contrib
non-free
deb ftp://ftp.de.debian.org/debian-non-US potato/non-US main contrib
non-free

deb-src ftp://sunsite.dk/mirrors/debian/ potato main non-free contrib

$ apt-cache search uw-imap
$

Øv...

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Erwin Lansing

Dato : 07-02-01 15:23

In article <GQcg6.34122$l57.1466703@news000.worldonline.dk>,
Niels Andersen wrote:

>$ cat /etc/apt/sources.list
[snip]
>$ apt-cache search uw-imap
>
>Øv...

husk apt-get update efter du ændrer i sources.list

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-02-01 15:33

> [snip]
> husk apt-get update efter du ændrer i sources.list

Nårja, det glemte jeg at skrive. Men jeg huskede at gøre det! :)

$ sudo apt-get update
[...]
$ apt-cache search uw-imap
$

Nothing... :(

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Erwin Lansing

Dato : 07-02-01 15:34

In article <40dg6.34164$l57.1467074@news000.worldonline.dk>,
Niels Andersen wrote:
>"Erwin Lansing" <erwin@bavian.fnidder.dk> skrev i en meddelelse
>
>Nårja, det glemte jeg at skrive. Men jeg huskede at gøre det! :)

> [...]
ok, så er jeg blank...

Fra : Lasse Aagren

Dato : 07-02-01 17:59

erwin@bavian.fnidder.dk (Erwin Lansing) writes:

> ok, så er jeg blank...

Jeg er ret overbevist om at pakken 'imap' fra stable er UW's imapd.

--
Aagren

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-02-01 18:19

"Lasse Aagren" <l.aagren@aagren.org> skrev i en meddelelse
> erwin@bavian.fnidder.dk (Erwin Lansing) writes:
> Jeg er ret overbevist om at pakken 'imap' fra stable er UW's imapd.

Det skal jeg ikke kunne sige noget om.

Men det viste sig, at jeg havde pakkerne "imap" og "task-imap" installeret,
hvor den sidste var afhængig af den første. Jeg prøvede så at fjerne
"task-imap", men det ser ikke ud til at der er nogen forskel.

Nå, men måske kan jeg gøre noget ved de problemer der er, i stedet for at
prøve med en anden pakke.

Problemerne er

1) Det er langsomt
2) Alle filer og mapper i "~" bliver vist, i listen over mailboxes.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-02-01 17:43

erwin@bavian.fnidder.dk (Erwin Lansing) writes:

> jeg havde i hvert fald ikke nogen problemer den anden vej, så jeg
> tror hvis du bare erstatter woody med potato at det skulle spille max :)

Nej. uw-imapd findes kun i testing (woody) og unstable (sid).

--
GNU sutter vel i det hele taget på mange måder når man først er
holdt op med at falde i svime over at det er frit. Synd vi ikke

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-02-01 19:18

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> Nej. uw-imapd findes kun i testing (woody) og unstable (sid).

Jamen hvis jeg nu skriver "woody" i min sources.lst (eller hvad det nu er
den hedder), så kan jeg vil installere den uden problemer?
Eller hvad?

> GNU sutter vel i det hele taget på mange måder når man først er
> holdt op med at falde i svime over at det er frit. Synd vi ikke
> har andet... - Hanne Munkholm

Nu har jeg snart læst den 117 gange, og jeg fatter den ikke.

Hvad er det der "sutter" ved GNU eller GNU's programmer?
Og hvad menes der med, at der ikke er andet?
Eller er det ironisk?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-02-01 08:56

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Jamen hvis jeg nu skriver "woody" i min sources.lst (eller hvad det nu er
> den hedder), så kan jeg vil installere den uden problemer?

Det skulle jeg mene.

[...]

> Nu har jeg snart læst den 117 gange, og jeg fatter den ikke.

Hvis man ser ud over frihedsbegrebet, så sutter GNU-programmer ganske
lige så meget som alt andet software.

> Og hvad menes der med, at der ikke er andet?

At nogen skulle fortælle Hanne om FreeBSD? Nej, det tror jeg hun er
klar over. Tag det hele som en lidt længere og, for nogen, mere
provokerende måde at sige "Alt software sutter, noget sutter dog
mindre end andet software".