hjælp til opgradering
Fra : Snoppy

Dato : 18-05-02 16:18

Hej

Jeg har besluttet mig for at opgradere mit efterhånden gamle system. Jeg
forventer at bygge det nye system på en P4 1.6 GHz (som nok skal OC mest
muligt).

Men jeg vil gerne have nogle råd vedr. følgende:

Bundkort (det skal være med DDR og ikke RD):
Hvilket chipset skal man gå efter? Intel, Sis, Serverworks eller det nye
VIA?
Er det et stort minus, hvis bundkortet kun understøtter PC2100 og ikke
PC2700?
Hvilket bundkort skal jeg specielt kigge på (jeg har læst tests på Toms, men
ikke blevet klogere af den grund)?

DDR ram:
Skal man vælge Cosair, Crusial eller et andet mærke?

Grafikkort:
Hvad kan anbefales, når maskinen primært bruges til office og 2D
grafikbehandling? Skal selvfølgelig også kunne klare et nyt spil i ny og næ.

på forhånd tak
snoppy

Fra : Leony

Dato : 19-05-02 10:26

"Snoppy" <snoppy@sssssss.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket bundkort skal jeg specielt kigge på (jeg har læst tests på Toms,
men
> ikke blevet klogere af den grund)?

Er det denne test du har læst:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020318/index.html
Du burde ikke gå helt forkert i byen hvis du vælger et af de 3 boards der
bliver anbefalet.

> DDR ram:
> Skal man vælge Cosair, Crusial eller et andet mærke?

Når du skal clocke så ville jeg gå efter RAM der kan køre cas2 (cl2).
Corsair laver sådan nogle. Crucial gør sikkert også.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/