Compaq Deskpro 2000
Fra : Svend

Dato : 18-05-02 14:36

Hej NG,

hvordan fommer man ind i BIOS på denne maskine?

Har prøvet med diverse f1, f10 o.s.v. ved opstart.

Hvorfor er der langt flere AGP grafik i handlen end PCI?

mvh

Svend

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 18-05-02 14:43

> Hvorfor er der langt flere AGP grafik i handlen end PCI?

Hvorfor mon? AGP er soooo much faster end PCI!

//Troels

Fra : [5500]Peter Ravn

Dato : 18-05-02 15:52

Når du skal ind i bios skal du trykke på f10 mens der står compaq.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Henning

Dato : 19-05-02 11:28

On Sat, 18 May 2002 16:51:33 +0200, "[5500]Peter Ravn"
<peter@peter-ravn.com> wrote:

>Når du skal ind i bios skal du trykke på f10 mens der står compaq.

- forudsat harddisken ikke er skiftet eller slettet helt. Så skal du
have fat i setup-disketter svjh.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-05-02 21:48

"Svend" <svjkl@yahoo.dk> skrev....

> hvordan fommer man ind i BIOS på denne maskine?

Du har sikkert samme problem som jeg da jeg købte en Deskpro brugt.
Normalt ligger bios værktøjerne på en lille partition på harddisken,
men den partition var blevet slettet.

Du skal så have fat i en såkaldt SoftPaq fra www.compaq.com, som
enten gendanner partitionen(kræver sikkert geninstallering af resten
af systemet) eller kan bruges som startdiskette med adgang til bios.

Hvilken SoftPaq afhænger af præcis hvilken DeskPro 2000 du har. Hvis
du har problemer med at finde den rette, så oplys hvilken model du
har, så skal jeg gerne prøve at finde den til dig.

> Hvorfor er der langt flere AGP grafik i handlen end PCI?

Fordi PCI grafikkort er en forældet standard.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Svend