Længde af 10 base t kabel
Fra : Sørensen

Dato : 17-05-02 23:13

Jeg ved godt at standarden siger 90+10 meter men er der nogen der har
erfaringer med længere stræk ?.

Jeg skal ud på 150 meter.

Syntes jeg læste et sted at den gamle type 10 m.bit (Coaxkabel) kunne række
185 meter, er dette korekt ?.

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-05-02 23:35

"Sørensen" <no@i.dont> wrote in message
> Jeg ved godt at standarden siger 90+10 meter men er der nogen der har
> erfaringer med længere stræk ?.
>
> Jeg skal ud på 150 meter.

Tror jeg ikke du for problemer ved. Slet ikke ved 10 Base-t (vil jeg gå ud
fra)

SÅ du kan nok godt "lige" knive den igennem, men brug noget ordenligt kabel.
Fx. AMP´s Cat6 kabel

Fra : Jan T S

Dato : 19-05-02 09:14

"> >

> fra)> Tror jeg ikke du for problemer ved. Slet ikke ved 10 Base-t (vil jeg
gå ud

> SÅ du kan nok godt "lige" knive den igennem, men brug noget ordenligt
kabel.
> Fx. AMP´s Cat6 kabel

Håber at dette var en tastefejl Bjarke, at han skulle bruge AMP´s Cat6
kabel!
der gælder de regler på de 90 meter, så det duer ikke.

Men skal over i denne type 10Base2.

Mvh. Js

Fra : Sørensen

Dato : 19-05-02 10:31

"Jan T S" <jask@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kabel!
> der gælder de regler på de 90 meter, så det duer ikke.

Jo men et er regler og teori, noget andet er praksis.

vh.
Sørensen

Fra : Jan T S

Dato : 19-05-02 10:48

> jeg

> vh.
> Sørensen

Tja fusk kan sjælen betalle sig, derfor er der regler, holder man sig inden
for dem er man sikker på at det virker og man slipper for en masse dumme
fejl , som koster tid og så er AMP´s Cat6 nok det dyreste måde at fuske med.

Mvh. js

Lav det rigtigt første gang

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-05-02 08:54

Sørensen skrev:

>Jeg skal ud på 150 meter.

Min netværksbog skriver at 150 ikke er en unormal længde ved
10BaseT. Den nævner at kablernes kvalitet er med til at sætte
grænsen.

>Syntes jeg læste et sted at den gamle type 10 m.bit (Coaxkabel) kunne række
>185 meter, er dette korekt ?.

Ja, men så hedder det 10Base2.

--
Bertel