3-delte fluestænger
Fra : Anders Boutrup

Dato : 17-05-02 22:30

Beklager at mine spørgsmål ikke er samlet i samme tråd

Alle de fluestænger jeg har haft, har været 2-delte. Nu ser jeg, at alle
stænger i Loops nye serier er min. 3-delte. Er der noget betydelig forskel
på 2, og 3-delte stænger?

På forhånd tak...igen

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 17-05-02 23:40

"Anders Boutrup" <boutrup@email.dk> wrote in message
> [...]
> stænger i Loops nye serier er min. 3-delte. Er der noget betydelig forskel

Anders, det er der næppe. Jeg mærker i hvert fald ingen forskel og er
overordentlig tilfreds med mine flerdelte stænger. Faktisk kunne jeg aldrig
drømme om at købe en 2-delt fluestang igen.

Mvh.

Martin

Fra : Flyfish.dk

Dato : 18-05-02 08:23

Tjaa for 4 år siden ville man aldrig finde på at købe 3 -4 delte stænger, da
de mange samlinger ville gøre dem meget stive,.
De sidste par år har Loop/ Sage / Fewick OSV. arbejdet meget med at
forbedere deres stænger, hvilket så har gjort at samlingerne er blevet mere
sindig (bedere)
I dag tror jeg snart at det bliver mere almindelig af se nye 3 delte stænger
end 2 delte.
Min næste stang, hvis Gloomis ikke kan skaffe en bundel til den jeg har
knækket, bliver med sikkerhed en Loop Green line stang altså en 3 delt, da
de er nemmere at have med at gøre over alt Bil, Tog, Backpak osv.

knæk og bræk www.flyfish.dk
Ps. der er gode penge i at bygge stangen selv. en loop grean line vil komme
til at koste omkring 2000 kr hvis man selv bygger den, en yellow vil koste
omkring de 1500 kr

Fra : Lars Møller Fotograf~

Dato : 20-05-02 09:46

Hej Anders.

Jeg har investeret i en Sage RPLXi i klasse 5 som er tredelt. Jeg vil sige
at jeg aldrig har haft bedre stage - den kaster alt lige fra klasse 4 til
tunge klasse 7 synkende. Den har en rygrad og et 'spark' som overgår selv
min Loomis GLX klasse 7. Jeg vil påstå at du ikke vil kunne mærke forskel på
om den var 2 delt eller 3 delt. Tilgengæld vil jeg sige at jeg alligevel
ofte foretrækker min Sage LL klasse 5 - den er nemlig lettere - både i vægt
og at kaste med. Den kaster bare ikke særlig godt i blæst, så derfor har jeg
RPLXi'eren med som backup hvis vejret skifter (de har jo samme lineklasse).

MVH
Lars