Wake on LAN uden kabel
Fra : elvis

Dato : 17-05-02 22:22

Hey

Jeg ville lige spørge jer herinde om en ting :

Har et par netkort , E-Ten 100R (realtek 8139C) med indbygget WOL. Der er
dog ikke et kabel med til bundkortet.

Er det lavet sådan at netkortet kan tænde computeren uden ? Ved at sende en
magicpacket tænker jeg ?

Bundkortet (Abit BL7) har en WOL connector.

mvh elvis

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 17-05-02 23:10

elvis wrote:
> Har et par netkort , E-Ten 100R (realtek 8139C) med indbygget WOL. Der er
> dog ikke et kabel med til bundkortet.

Jeg regner med at du mener det WOL kabel med tre ledere som skal/kan
sidde fra netkortet til bundkortet.
Forresten er RTL8139C den udgave som ikke har WOL indbygget.
RTL8139A og RTL8139B har..

> Er det lavet sådan at netkortet kan tænde computeren uden ? Ved at
sende en
> magicpacket tænker jeg ?

For at tænde en computer med et WOL netkort, skal der være det kabel med
tre ledere tilsluttet bundkortet. Ellers sker der intet.
Det ekstra kabel gør to ting: leverer strøm til netkortet, så det er
aktivt når resten af computeren er slukket, og en af lederne kan give
signal til bundkortet om at tænde.
Uden det lille kabel fungerer netkortet som ethvert andet netkort uden WOL.

Fra : elvis

Dato : 17-05-02 23:45

Tak for svaret

elvis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-05-02 23:56

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> wrote in message

> [...]
> signal til bundkortet om at tænde.
> Uden det lille kabel fungerer netkortet som ethvert andet netkort uden

Nu har jeg ikke prøvet WOL. Men de sidste 2 netkort jeg har haft. Har der
været strøm til netkortet. Selvom kablet ikke er sluttet. Dvs at den vel må
kunne aktivere noget på bundkortet?

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 18-05-02 05:48

Bjarke Hansen wrote:

> Nu har jeg ikke prøvet WOL. Men de sidste 2 netkort jeg har haft. Har der
> været strøm til netkortet. Selvom kablet ikke er sluttet.

Hvordan kan du se om der er strøm på netkortet?

> Dvs at den vel må kunne aktivere noget på bundkortet?

Nej, jeg prøver lige at stille det op igen;

Det ekstra kabel gør to ting:

1. leverer strøm til netkortet, så det er aktivt når resten af
computeren er slukket, så det kan lytte efter en Magic packet eller en
Wake-up frame.
Vi kan f.eks. kalde de tre ledere for hhv. +5V, nul, og Wake.
2. en af lederne(Wake) i det lille kabel har forbindelse til et kredsløb
der kan tænde bundkortet+resten.