Redhat 7.3 + Fejl
Fra : Peter

Dato : 17-05-02 21:33

Hej

Jeg har installeret Red Hat 7.3 fire gange nu og hver gang er det gået galt.

Jeg beder om grafisk login til sidst i installationen men får tekst login.
Jeg logger ind og så sker der ikke mere.

Jeg skriver "startx" og får følgende fejl:

_XSERVTransSocketINETCreateListener: ...SocketCreateListener() failed
_XSERVTransMakeAllCOTSServerListeners: server already running

Fatal server error:
Cannot establish any listening sockets - Make sure an X server isn't already
running

When reporting bla bla bla

X10: Fatal IO error 104 (Connection reset by peer) on X server ":0.0"
after 0 requests (0 known processed) with 0 events remaining.
INIT: Id "x" respawning too fast: disabled for 5 minutes

Sådan fortsætter den nederste linie hvert 5 minut.

Jeg valgte de to Xwindows ting under installationen og ikke GNOME, KDE osv.

Nogen der ved hvad faen jeg skal gøre om???

Hilsen Peter

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-05-02 22:21

On Fri, 17 May 2002 22:32:30 +0200, Peter wrote:

> [...]
>
> Fatal server error:
> Cannot establish any listening sockets - Make sure an X server isn't

Prøv med "startx -- :1".

-> Michael Knudsen

Fra : Peter

Dato : 17-05-02 23:28

> Prøv med "startx -- :1".

Så skriver den :

Parse warning on line 102 of section Keyboard in file /etc/X11/XF86Config
Ignoring absolute keyword "LeftAlt"
Parse error on line 102 of section Keyboard in file /etc/X11/XF86Config
"Meta" is not a valid keyword in this section.

Fatal server error:
no screens found

XIO: Fatal IO error 104 (Connectionr eset by peer) on X server ":1.0"
after 0 requests

:-/

Jeg valgte nu den korrekte frekvens ifølge min manual og et generic keyboard
(Bruger et Microsoft Natural)...

Fatter ikke en dart

Hilsen Peter