Hjælp til blæsere på AOPEN HQ08
Fra : Linda

Dato : 17-05-02 17:58

Jeg håber der er en der kender mit kabinet og ved noget
om luftgennemstrømning.

Jeg har ovenstående kabinet, hvor der sidder henholdsvis 2
"blæsehuller" for oven, samt to udfor CPU.
Jeg har fattet at "mærket" man bør bruge er Pabst - Meeen.
Hvad størrelse er det egentlig og er det meningen at man skal
suge ind til CPU og ud for oven.

Venligst

Linda

Fra : René Jensen

Dato : 17-05-02 19:44

Linda wrote:
> Hvad størrelse er det egentlig og er det meningen at man skal
> suge ind til CPU og ud for oven.

Standard kabinet-blæsere er 80mm.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Mogens

Dato : 18-05-02 00:54

On Fri, 17 May 2002 18:58:06 +0200, "Linda"
<linda_beuchert@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har fattet at "mærket" man bør bruge er Pabst - Meeen.
>Hvad størrelse er det egentlig og er det meningen at man skal

80 mm blæsere er standarden, men større blæsere kan levere
samme mængde luft med færre RPM og mindre larm

Du bør suge luft ind forneden og blæse den ud i toppen
af maskinen. Varm luft vil jo opad, så gør du det modsat
vil det mindske effektiviteten betydeligt

Mvh Mogens