Hvad er forskellen?
Fra : Peter Hansen

Dato : 17-05-02 16:29

Noget jeg tit har tænkt på er hvorfor AMD er så meget varmere end Intel! En
af mine venner siger det er fordi AMD er totalt overclocket fra frabrikkens
side af, men det synes jeg sq lyder underligt!

Der må da være en logisk forklaring på det, evt. en side der viser hvad
forskellen er!

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-05-02 21:13

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
frabrikkens
> side af, men det synes jeg sq lyder underligt!

Ja det er også noget værre ævl...

> Der må da være en logisk forklaring på det, evt. en side der viser hvad
> forskellen er!

Ser man på en XP eller MP sat op mod en P4, så ligger den store varmeforskel
i at P4´eren ikke yder så meget pr "clock cycle". AMD har også altid
(næsten) været et skridt bagud mht til teknologier, men det er ved at ændre
sig.

Fra : H.R

Dato : 18-05-02 12:19

> [...]
> i at P4´eren ikke yder så meget pr "clock cycle". AMD har også altid
> (næsten) været et skridt bagud mht til teknologier, men det er ved at
hvis bare maskinen kører som den skal
jeg syntes at mange snakker om
hvor varm den må og skal være
jeg har aldrig målt min og jeg ved ikke om jeg kan
det er en amd atlon thunderbird 1200
og den kører da meget godt