trådløst netværk
Fra : Flemming

Dato : 17-05-02 12:14

Hej

Jeg har ledt på nettet men kan ikke rigtig finde noget..så derfor spørger
jeg her.

Jeg bor i en 3v lejlighed og mig og min nabo har tænkt lidt over at lave et
trådløst netværk, men
vi kan ikke rigtigt finde nogle erfaringer på nettet angående rækkevidde og
om det i det hele taget
er en fornuftig løsning.

Vi har tænkt på at købe en 3com access point 2000, men vi egentligt gerne
høre om der er nogle
her som har erfaring med trådløst netværk.

Internet-adgangen skulle være en 2mbit og så vidt jeg kan se er trådløst
netværk 11Mbps så det er vel intet problem ?

hygge flemming

Fra : Bo Simonsen

Dato : 17-05-02 15:06

On Fri, 17 May 2002 13:14:18 +0200, Flemming wrote:

> [...]
> et trådløst netværk, men
> vi kan ikke rigtigt finde nogle erfaringer på nettet angående rækkevidde

Jeg har kendskab til at det kan lade sig gøre inden for 50m ihvertfald,
så det burde ikke være noget problem, men er det ikke lettere at bore et
lille hul i muren, så det kan gå TP (twisted pair) kabel igennem? (ville
være væsentligt bedre)

> Internet-adgangen skulle være en 2mbit og så vidt jeg kan se er trådløst
> netværk 11Mbps så det er vel intet problem ?

Nej, der er sikker indbygget router (NAT) i headend'et.

/Bo

Fra : Lars Funder

Dato : 19-05-02 10:58

Prøv at se på http://www.wlan.org.uk/operational_wlan_sites.html eller
http://www.wlan.org.uk & http://www-2.cs.cmu.edu/People/bmm/wireless.html
man kan faktisk lave rækkevidde på flere km vha eksterne antenner, flere
grupper arbejder på at lave frie net i storbyer via, dette er nok ikke noget
inet udbyderne er glade for da man kan lave små net med en kraftig ADSL og
dele denne via wire less net.

Lars Funder
www.larsfunder.dk