/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Administration af 900-numre
Fra : Kursist


Dato : 17-05-02 11:09

Iflg. TDC er der kun mulighed for at opkræve kr. 2 pr. minut i forbindelse
med at en kunde ringer til et 900-nummer.

Hvordan administerer man lettest disse opkald hvis man ønsker at sende
større regninger ud end TDCs grænser?

(Er der nogle firmaer der specialiserer sig i dette)




 
 
Hartmann (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Hartmann


Dato : 17-05-02 12:00

Gå ind på

www.tst.dk

læs reglerne for 900 numre og du vil få et svar der sikkert svare til
hvad TDC har svaret dig.

Dette er noget der er styret politisk

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Kursist (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Kursist


Dato : 17-05-02 12:14

"Hartmann" <Hartmann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8k5F8.8685$HN.360751@news010.worldonline.dk...
> Gå ind på
>
> www.tst.dk

Det er korrekt, men er der er nogle firmaer der specialiserer sig i at
administrere dette for erhverskunder. (med henblik på at lave større
fakturaer end 2 kr. pr. minut (med henblik på telefonisk edb-support)



Hartmann (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Hartmann


Dato : 17-05-02 13:05

Hvis du har læst reglerne på tst.dk forstår jeg ikke hvorfor du spørger
om der er nogle der gør det anderledes. Det er der jo ikke da man ikke
må. Logisk ikke.e hilsner og tak
Farmor Alice


--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


klaus (17-05-2002)
Kommentar
Fra : klaus


Dato : 17-05-02 17:00

Som nævnt allerede i denne tråd, så er der lovgivet på dette område.
Betaling for opkald til service 900-numrene opkræves jo af
Teleselskaberne, og en del af betalingen videregives derefter til
serviceudbyderen. Derfor er det vel ikke nødvendigt med et andet firma
til at administrere opkrævningen.
Reglerne står her:
http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95024750
Med et nummer i kategori II og IV kan du opkræve en højere minuttakst,
men dine kunder skal jo så sørge for at få lukket op før de kan ringe
til dig.
Numrene i katagori III - IV er nemlig spærret for alle der ikke selv har
bedt om at få lukket op.

Der er nogle firmaer som forsøger at udsende regninger baseret alene på
A-nummeroverførsel. Den fremgangsmåde er ikke særlig populær og giver
anledning til mange klager hos forbrugerstyrrelsen.
Se f.eks: http://www.fs.dk/jura/loveregl/fkn/tbs.htm

/Klaus





"Kursist" <kursist@kursus.aabc.dk> skrev i en meddelelse
> "Hartmann" <Hartmann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:8k5F8.8685$HN.360751@news010.worldonline.dk...
> > Gå ind på
> > www.tst.dk
> Det er korrekt, men er der er nogle firmaer der specialiserer sig i at
> administrere dette for erhverskunder. (med henblik på at lave større
> fakturaer end 2 kr. pr. minut (med henblik på telefonisk edb-support)




Hartmann (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Hartmann


Dato : 21-05-02 06:37

Hej Klaus

Jeg tror faktisk at der ved den sidste ændring af reglerne skete det at
de nævte kategorier er blevet fjernet/indskrænket kraftigt. Det er også
derfor at firmaer som TBS mm bruger almindelige numre med de problemer
det giver for forbrugerne.
MVH

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste