Import af PSD fil
Fra : Julie Thomsen

Dato : 17-05-02 09:31

Hejsa

Er der en der kan fortælle mig hvordan man importer et
PSD billede (version 6.0) til Flash ?
Jeg har et hæfte hvor der står at PSD filer også understøttes
hvis man installerer Quicktime 4.0. Jeg har installeret
QT 5.0, men det ville jeg umiddelbart ikke mene skulle
have nogen betydning. Det virker i hvert fald ikke, så jeg
ville blive glad for hvis der var en der ville forklare mig
hvorledes jeg skal bære mig an. Jeg er ikke det store
edb geni, så skær det gerne ud i pap.

På forhånd tak og god weekend.

Julie

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 17-05-02 11:23

Julie Thomsen <julle.thomsen@mail.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Er der en der kan fortælle mig hvordan man importer et
> PSD billede (version 6.0) til Flash ?

Hej Julie.

Hvis Du vælger File > Import... og så vælger en .psd-fil og trykker
Import, får Du besked om at Flash ikke genkender filformatet, og om Du
ønsker at Flash skal forsøge at importere via Quicktime. Hvis Du klikker
"Ok" skulle det gerne fungere, men det kan godt tage lidt tid, afhængigt
af filens størrelse og din computer.

Venlig hilsen,
Henrik

(Flash 5/MX, Quicktime 5.0.2, og Photoshop 6.0 på Mac)

Fra : julie Thomsen

Dato : 19-05-02 09:36

Hej igen

Det virker stadigvæk ikke. Jeg får følgende meddelse når
jeg prøver at importere et billede fra photoshop:

One or more files were not imported because there were
problems reading them.

Nedenunder er der så et "ok" felt og det er det. Når jeg
trykker på ok, så befinder jeg mig igen på stage i Flash.

Er der en der kan hjælpe mig?

Fra : Lars Schram

Dato : 19-05-02 12:45

Jeg har lige prøvet som beskrevet og det virker prøv at geninstallere.
Ellers send filerne så skal jeg prøve.

Lars

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 19-05-02 22:05

> [...]

> jeg prøver at importere et billede fra photoshop:
>
> One or more files were not imported because there were

Hej igen Julie.

Jeg søgte lige på Macromedias support-site (søgeord: psd),
og fandt følgende "TechNote", som muligvis forklarer dit problem:

http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/qt_lib_import.htm

Det viser sig, at hvis man har valgt "Minimal" istedet for "Complete",
under Quicktime-installeringen, for man den besked Du omtaler.

Håber at det løser dit problem, ellers skriv igen

Venlig hilsen,
Henrik

Fra : Julie Thomsen

Dato : 20-05-02 12:47

Hej igen Henrik

Så lykkedes det endelig. Sjovt nok så havde jeg ikke de
beskrivende valg for installation d.v.s minimal og complete
men derimod følgende valg: Minimum (bemærk ikke minimal)
Recommended
Custom

Jeg havde installeret minimum og prøvede i stedet med
Recommended og så var der pote.

Tusinde tak for din hjælp. Rigtig pænt af dig at bruge tid
på det.

MVH Julie

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 20-05-02 16:25

Julie Thomsen <julle.thomsen@mail.dk> wrote:
commended og så var der pote.

> Tusinde tak for din hjælp. Rigtig pænt af dig at bruge tid
> på det.
>
> MVH Julie

Selv tak!

Venlig hilsen,