Problem efter skift af Mobo og køleprofil.~
Fra : Henrik

Dato : 17-05-02 07:11

Jeg ved ikke om dette spørgsmål nærmere hører hjemme i
dk.edb.hardware.bundkort , men jeg er ikke sikker på at det er motherboard
der er problemet så jeg poster her..

Jeg skiftede i går mit ASUS P4S333 motherboard ud med et P4S533 samt satte
en Alpha kølerprofil på min CPU, denne ændring i systemet har dog medført
det alvorlige startup problemer for min computer. Så alvorlige at det
gennemsnitligt tager mig 10-20 forsøg at tænde min computer.
Når jeg tænder min computer første gang, starter alle enhenderne op, dvs.
netkort, harddiske, blæsere, men ellers sker der ingenting, computeren
hverken poster eller kommer med nogle fejlmeddelelser, ikke så meget som et
bip kommer den med. Og så kan jeg ellers begynde at tænde og slukke for den
indtil den går ind i BIOS fordi den mener at det er CPU indstillingerne den
er gal med (fordi jeg slukker den inden den poster) Efter at have været inde
i BIOS nogle gange lukker den mig til sidst ind i Windows. Inden fra windows
kan jeg så kører diverse testprogrammer uden problemer.
DET ER SQ GODT NOK MÆRKELIGT

Er der nogen her en ide om hvad det kan skyldes? Defekt Mobo? Har jeg
ødelagt CPU under kølerinstallation? Eller noget helt tredie..

ASUS P4S533
1.6 Northwood + Alpha køleprofil
2x256MB Samusung PC2700 DDR
2x80GB Barracuda
Promise TX133 Controller
Geforce 2PRO
Soundblaster Live 5.1 Plat.
Enermax 431W PSU
WinXP OS

Mvh
Henrik L

Fra : JRS

Dato : 17-05-02 10:57

"Henrik" <trackenforcer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> DET ER SQ GODT NOK MÆRKELIGT

Gir dig helt ret ..

> Er der nogen her en ide om hvad det kan skyldes? Defekt Mobo? Har jeg
> ødelagt CPU under kølerinstallation? Eller noget helt tredie..

Min eneste ide ligenu er en BIOS update ? Det kan sku hjælpe på mange
underlige ting ..

MVH
JRS

Fra : Henrik

Dato : 17-05-02 11:05

> Min eneste ide ligenu er en BIOS update ? Det kan sku hjælpe på mange
> underlige ting ..

Er opdateret til den allernyeste, hjalp ligefedt...

Mvh
Henrik L

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 17-05-02 22:25