Søger de bedste dæmpningsmåtter.
Fra : Peter Clausen

Dato : 17-05-02 02:03

Hejsa

Jeg har en rigtig larmende pc, som jeg gerne vil dæmpe lidt ned i lyd. Men
hvilke dæmpningsmåtter er bedst, og hvordan sætter man dem op.

På forhånd tak

Peter
pclausen@mail.dk

Fra : Aagaard

Dato : 17-05-02 06:21

"Peter Clausen" <pclausen@mail.dk> skrev:
> [...]
>
> Jeg har en rigtig larmende pc, som jeg gerne vil dæmpe lidt ned i lyd. Men
> hvilke dæmpningsmåtter er bedst, og hvordan sætter man dem op.

http://asp.webconsult.dk/privat/varer.asp?cID=1&scID=9&sID=2

Måtterne skærer du selv til, og de er selvklæbende på den ene side!

Mvh.
Aagaard
http://link4you.dk

Fra : Mogens

Dato : 17-05-02 06:45

On Fri, 17 May 2002 03:03:18 +0200, "Peter Clausen" <pclausen@mail.dk>
wrote:

>Hejsa
>
>Jeg har en rigtig larmende pc, som jeg gerne vil dæmpe lidt ned i lyd. Men
>hvilke dæmpningsmåtter er bedst, og hvordan sætter man dem op.

Jeg har gode erfaringer med Powersnooze måtter.
http://www.mm-data.dk/catalog/product_info.php?cPath=1_23_49&products_id=358

Installation af måtterne : http://www.power-snooze.com/indexdk.html

mvh Mogens

Fra : Chingachgook

Dato : 17-05-02 14:26

jeg brugte lyddæmpningsmåtter til biler til mit kabinet og det virker
fint nok, men man skal ikek forvente mirakler! Det tager meget af den "høje"
støj fra f.eks. harddiske o. lign., men førsteprioritet må nok være at gå
til lydløse blæsere hvis det er det der larmer meget) eller hænge HD'erne op
i elastikker (som hjælper MEGET på resonansen!)

//Chingachgook

Fra : news.tiscali.dk

Dato : 18-05-02 15:20

"Chingachgook" <famtaba@tiscali.dk> wrote in message
> jeg brugte lyddæmpningsmåtter til biler til mit kabinet og det virker
> fint nok,

Gå ned til et værksted og blygummi måtter!!

De er meget billigere end dem hos webconsult og er lige så gode.

Fra : Trickysparrow

Dato : 19-05-02 16:07

Harald Nyborg har blygummi til billige penge.

Martin.

Fra : Ole

Dato : 19-05-02 16:45

"Trickysparrow" <martin@nospam-plakaten.dk> wrote in message news:3ce7bfa0$0$58751$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Harald Nyborg har blygummi til billige penge.
> Martin.

Men er det ikke det sorte stads, der lugter
af asfalt, når det bliver varmt?
--
v.h. / Ole

Fra : Trickysparrow

Dato : 19-05-02 18:46

> Men er det ikke det sorte stads, der lugter
> af asfalt, når det bliver varmt?
> --
> v.h. / Ole

De er sorte ja men mine lugter i hvert i fald ikke,
hvor varme bliver dine da ??.

Martin.

Fra : Ole

Dato : 20-05-02 09:49

"Trickysparrow" <martin@nospam-plakaten.dk> wrote in message news:3ce7e4ec$0$6432$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> De er sorte ja men mine lugter i hvert i fald ikke,
> hvor varme bliver dine da ??.
>
> Martin.

43 Celsius siger mit kviksølvtermometer. Måtterne
er købt som dæmpning til bilkarosseri, var ret dyre,
selvklæbende og effektivt lyddæmpende, men luften
bliver jo udskiftet af blæserne hele tiden, og så er det,
at man hele tiden kan mærke en lugt som af beg.
I begyndelsen troede jeg, at der var gået en trafo.
--
v.h. / Ole

Fra : Ole

Dato : 20-05-02 09:49

Fra : Trickysparrow

Dato : 20-05-02 16:18

> [...]
> at man hele tiden kan mærke en lugt som af beg.
> I begyndelsen troede jeg, at der var gået en trafo.

Dem jeg købte ved Harald Nyborg kostede 150-200 kr
(4 Stk. i en pak)ret billig i forhold til Webconsult.
Min temp kommer ikke over 35 C og jeg kan heller ikke lugte noget.

Martin.

Fra : Bachelor

Dato : 20-05-02 21:05

"Trickysparrow" <martin@nospam-plakaten.dk> skrev i en meddelelse news:3ce913a1$0$382$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Dem jeg købte ved Harald Nyborg kostede 150-200 kr

Så er de da vist lige så billige i en autosupermarked, men
heller ikke denne gang er størrelsen uden betydning .