mail til konto i exim > /dev/null?
Fra : Lars Kristensen

Dato : 17-05-02 00:36

Hejsa NG

Jeg får hele tiden spammail til en bestemt modtager. Da brugeren ikke
eksisterer ryger der en mail tilbage. Der er dog ret ofte ikke nogen gyldig
returadresse vhilket gør at mailen fryser og fylder både log- og diskplads.
Jeg har prøvet at gennemskue en metode ud fra dokumentationen. Det er
formentlig mig der er blind, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde noget i
den stil som jeg ønsker: Mon der er en mulighed i Exim for at vælte alt
modtaget post til denne modtager i /dev/null? Hvordan?

På forhånd tak
Lars

Fra : Bo Simonsen

Dato : 17-05-02 03:42

On Fri, 17 May 2002 01:35:35 +0200, Lars Kristensen wrote:

> [...]
> lige umiddelbart finde noget i den stil som jeg ønsker: Mon der er en
> mulighed i Exim for at vælte alt modtaget post til denne modtager i

Du kunne eventuelt sætte rbl filteret til. Der står i dokumentationen til
exim hvordan du skal gøre.

/Bo

Fra : Lars Kristensen

Dato : 17-05-02 16:43

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> wrote in message
> On Fri, 17 May 2002 01:35:35 +0200, Lars Kristensen wrote:
>

> Du kunne eventuelt sætte rbl filteret til. Der står i dokumentationen til
> exim hvordan du skal gøre.

Jepper, jeg havde jo ikke tænkt i de baner da det ikke er et generelt
problem. Takker.

- Lars

Fra : Anders Hertz

Dato : 17-05-02 09:18

<atctrl@hotmail.com> wrote:

> [...]
>den stil som jeg ønsker: Mon der er en mulighed i Exim for at vælte alt
>modtaget post til denne modtager i /dev/null? Hvordan?

Du skriver i /etc/aliases en linie som denne:

bigspammer: /dev/null

Kombiner det med rbl filteret.

/Anders

Fra : Lars Kristensen

Dato : 17-05-02 16:45

"Anders Hertz" <a_hertz.ReMoVe@yahoo.com> wrote in message
> On Fri, 17 May 2002 01:35:35 +0200, "Lars Kristensen"
> <atctrl@hotmail.com> wrote:
>

> Du skriver i /etc/aliases en linie som denne:
>
> bigspammer: /dev/null

Jeg havde en idé i den stil, men kunne ikke lige finde dokumentation på om
det ville virke - og ja, jeg selvfølgelig bare prøve mig frem... Sen nat
irritation og den slags; du ved...

> Kombiner det med rbl filteret.

Takker endnu en gang!

Mvh