RE:OTD Akvarie udstyr/tilbehoer /fisk/plan~
Fra : Carsten Gall

Dato : 07-02-01 11:24

4. Begrundelse:
Køb og salg har taget overhånd i debatgruppen
dk.fritid.dyr.akvarium - og trafikken viser begyndende tegn på
at en opsplitning kan berettige markedsgrupperne.
Akvarie annoncer drukner (?) i de tilstedeværende
markedsgrupper

Du må have en meget lav tolerence tærskel, hvis den ene annonce der er en
gang om ugen.
Efter din mening har "taget overhånd"
Det der fylder mest er alle de rettroende der skal fortælle at det må man
ikke.
Hvorfor ikke bare springe det over og lade det være ulæst.

Jeg håber ikke du får opfyldt dit ønske!

Carsten

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 07-02-01 11:20

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> Efter din mening har "taget overhånd"
> Det der fylder mest er alle de rettroende der skal fortælle at det må man

Yep, folks brok fylder næsten uendeligt meget mere end selve annoncen

Bare se det Claus Christensen skrev, han postede 1 gang, og hvor mange
posting kom der så med brok ??

> Hvorfor ikke bare springe det over og lade det være ulæst.

Jeg læser annoncen, og springer brok over.

> Jeg håber ikke du får opfyldt dit ønske!

Jeg synes nu ideen er fin.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Jan Boegh

Dato : 07-02-01 15:30

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message

Hej Carsten

> [...]
> ikke.
> Hvorfor ikke bare springe det over og lade det være ulæst.
>
> Jeg håber ikke du får opfyldt dit ønske!

Skulle vi prøve at holde en fredelig tone denne gang? Så prøv at forstå
følgende:
Vi er nogle, der ikke vil se annoncer.
Dette er i overensstemmelse med fundatsen. Og det gælder ikke kun vores
gruppe.
Der er "reklameforbud" i hele dk-hierakiet bortset fra markedsgrupperne.
Hvis vi er uenige om noget i gruppen og ikke kan tale os tilrette, er der
kun fundatsen tilbage som rettesnor.
Og da vi - det viser efterhånden mange af disse enerverende diskussioner -
aldrig bliver enige er det for mig at se et spørgsmål om at få tingende til
at fungere alligevel.
I har ikke en jordisk chance for at få fundatsen ændret. Det kræver at
styregruppen skulle gøre det. Og det er der ingen som helst udsigt til at
den gør. Da den er selvsupplerende gætter jeg på at denne indstilling heller
ikke ændres i fremtiden.
Og skulle man synes at det er uretfærdigt, så skal man vide at dette ikke
handler om retfærdighed eller rimelighed. Dk-hierakiet er "ejet" af
TeleDanmark, der har overladt styregruppen beføjelserne til at styre (TDK
har "vetoret") og det er i overensstemmelse med TDKs ønsker når styregruppen
har den holdning, den har.
Så vi er flere - bl.a. undertegnede - der IKKE vil acceptere reklamer. Ikke
fordi det spiller den store rolle endnu i denne gruppe, men fordi det er en
principiel holdning, der gælder hele dk-hierakiet. Jeg ved ikke om du
benytter andre grupper en denne lille hobbysag, men jeg kan love dig for at
f.eks. edbgrupperne indeholder et meget købedygtigt publikum, der vil blive
bombet med reklamer.
Men uanset dette, så kan jeg forestille mig nogle scenarier:

Der oprettes ingen salgsgruppe hvorfor reklamerne bliver ved med at komme
her. Der bliver konsekvent henstillet, hvorefter du og flere andre lige så
konsekvent brokker jer over henstillingen, hvilket medfører det sædvanlige
kævl. På et tidspunkt bliver nogle af os, der ikke vil acceptere reklamer så
trætte af det, at vi i stedet henvender os til ISPerne, hvorefter de tager
affære (og det gør de fleste af dem faktisk) overfor kunderne. Og så kan vi
rigtigt blive onde på hinanden.

Alternativt accepterer I, at dk.fritid.dyr.akvarie er en del af usenet og
fungerer på samme måde som resten af nettet (det er i bund og grund noget
med demokrati osv.) og vi får oprettet en gruppe til køb og salg, hvorefter
vi alle kan leve i fred og gammen og koncentrere os om at snakke fisk og
planter.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor I har så store problemer med at
abonnere på en gruppe mere. De fleste newsreadere er i stand til at vise,
når der er kommet nye indlæg, og det er bare ET klik med musen for at hoppe
over i en anden gruppe. Er det fordi I ikke kan finde ud af at indstille
programmet, skal jeg gerne hjælpe - ja, du må såmænd endda gerne ringe mig
op. Men lad være med at fortælle mig at der er besvær forbundet med at have
trafikken delt op i 2 grupper - det passer simpelt hen ikke.

med venlig hilsen
Jan

Fra : Madsen

Dato : 07-02-01 17:59

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev:

> [...]
> vi alle kan leve i fred og gammen og koncentrere os om at snakke fisk og

Jeg er helt enig med dig. Lad os da for dælen få oprettet den
gruppe hvis det er muligt, så vi slipper for alt det her ævl!
En gruppe fra eller til betyder vel ikke ret meget i den store
sammenhæng!

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Johnny Bastian

Dato : 07-02-01 20:24

Yderst god formuleret, lad os nu få den køb/salgs gruppe så vi ikke skal se
disse for/ imod reklame her og der i denne gruppe mere. Endvider er det nu
meget nemmere at gå i dk.marked.fritid.akvarium hvis det ikke er dabat man
ønsker, men derimod noget man køber eller sælger, her er annoncerne jo ikke
"druknet" i debater og dermed nemmere at overse....

Jeg stemmer for en ny gruppe.

--
___

MVH. Johnny Bastian -- DK - 2650 Hvidovre --
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
E-M@il: johnny@bastian.dk
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-02-01 20:46

Jeg tror der lige er noget der er smuttet for dig.
De sidste mange gange der har været annoncer i denne gruppe, har jeg
overhovedet ikke kommenteret det
eller de andre kommentarer der er kommet.
Det er meget lettere at springe det over end at begynde at kommentere det.

Denne gang kunne jeg dog ikke lade være, da jeg opfattede det som en
provokation.
Det er vel meget forståeligt at der vil være nogle smuttere ind imellem,
især da der snart er
temmeligt mange der abonnerer på denne gruppe, men lige frem at komme med
det postulat at
gruppen bliver oversvømmet med det, er helt i skoven.
Hvis dem der føler sig forulempet ved at der er en som får sendt en enkelt
annonce, istedet for at poste det her
sendte vedkommende en mail, hvor der blev gjort opmærksomt på problemmet.
Det er nemlig som regel ikke annoncen i sig selv der fylder meget, men alle
dem der vil "retvise" den formastelige.

Lige som vi er nogle der springer alle kommentarene over, så kunne I andre
jo bare springe annoncen over.
De dage hvor agumentet var at det tog tid at hente og der ved penge, er vel
forlængst ovre, og om der er
10 indlæg + en enkelt lille annonce eller 11 indlæg, er ganske uden
betydning.

Når det drejer sig om kommercielle annoncer, er vi helt på linie, og der har
været et par stykker hvor
jeg synes det har tangeret, og de er så vidt jeg husker også blevet
kommenteret.

Om der så bliver oprettet en speciel nyhedsgruppe med salg af akvarie
tilbehør, vil det formentlig ikke
ændre en brik, dem der poster her, vil stadig poste her.

EOD
Carsten

Fra : Frank Bojsen Nielsen

Dato : 07-02-01 23:06

Hej Carsten.

Det var ikke ment som en provokation, kan kaldes dårlig formulering
Men kik med i news "dk.admin" der er tilføjet følgende

SNIP start
Og til dato har køb og salg ført til et overvældende antal meddelelser,
der diskuterer annoncerne, hvorfor en markedsgruppe må antages at skaber
mere fredsommelige forhold i gruppen.
SNIP slut

Idenne gruppe dk.admin kan stille forslag/diskuterer min / andres ide vedr
den
instillede OTD.

Jeg har personlig intet mod salg/køb i denne newsgroup men har nu igennem
14 måneder set den diskution det kan give og mange har stillet forslag til
om vi skulle
adskille det op i en ny gruppe, derfor har jeg forsøgt dette,
for at det evt kunne løse mange debatter frem og tilbage for og imod.

Sådan at vi i fællesskab kunne bruge vores krudt på det, det drejer sig om
VORES HOBBY.

--

Med Venlig Hilsen

Frank Bojsen Nielsen