ny MySQL database
Fra : Søren

Dato : 16-05-02 18:59

Jeg er stadig newbie med at anvende linux (RedHat 7.3) og MySQL databaser.
Jeg har på min RedHat installeret apache, mysql og PHP og skal nu have
oprettet en ny database. Databasen skal have et bestemt databasenavn,
brugernavn og password. Jeg regner med, at jeg skal ind i terminal og
oprette den her, men jeg håber, at der er én i NG, som kan fortælle mig
hvordan jeg får oprettet databasen korrekt.

Søren

Fra : wulff

Dato : 17-05-02 16:29

On Thu, 16 May 2002 19:59:17 +0200, "Søren" <sorenh@gmx.net> wrote:
> [...]
>oprette den her, men jeg håber, at der er én i NG, som kan fortælle mig
>hvordan jeg får oprettet databasen korrekt.

*host*RTFM*host*

http://www.mysql.com/documentation/mysql/index.html

f.eks.:

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Tutorial.html#Database_use