Ingen kontakt med A7V bundkort
Fra : Dan Risdahl Knudsen

Dato : 16-05-02 18:19

Et ungt familiemedlem har pillet ved bios indstillingerne på et ASUS A7V
bundkort. Nu kan vi ikke få kontakt med bios, ingen kontakt med skærm eller
diskettedrev. Den chekker harddisk og CDrom men om det bare er når den
tilslutter strøm til dem ved jeg ikke.

Kan man nulstille sådan et bundkort?

Kan nogen hjælpe?

MVH

Dan

Fra : Beammeup

Dato : 16-05-02 18:30

"Dan Risdahl Knudsen" <drk@sol.dk> wrote in message

> Kan man nulstille sådan et bundkort?

Har du prøvet at pille batteriet ud af Bundkortet ?
Det skal være ude i ca. 5 min. (for en sikkerhedsskyld)

Derefter skal du sidde det i igen og så skulle din BIOS være helt
nulstillet.

Jeg har ihvertfald erfaring med at ovenstående virker i sådan en situation.

God fornøjelse

MVH

Beammeup

Fra : Peter C

Dato : 17-05-02 09:04

"Dan Risdahl Knudsen" <drk@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Et ungt familiemedlem har pillet ved bios indstillingerne på et ASUS A7V
> bundkort. Nu kan vi ikke få kontakt med bios, ingen kontakt med skærm
eller
> diskettedrev.

Hvormeget "pillet" ? Ændret lidt på nogle indstillinger eller flashed en
nyere BIOS-version ?

Hvis det er noget med flashing af ny BIOS kunne det tyde på en afbrændt
BIOS-chip (symptomerne passer ihvertfald med det jeg oplevede da jeg futtede
BIOS´ en af på mit A7V.)

Ved fejl-flashing nytter det ikke noget at pille batteriet ud (men prøv nu
for alle tilfældes skyld alligevel)

Boardet kan KUN reddes hvis du finder en med et board _nøjagtig_ magen til,
som er villig til at ricikere sin BIOS under en flashing af en ny chip til
dig. Btw. en ny BIOS-chip koster næsten ligesåmeget som et nyt board !!!

> Kan man nulstille sådan et bundkort?

Der er ingen jumper til det, men man kan pille batteriet ud. Det resetter
BIOS til default.....HVIS der er en BIOS. !

MVH Peter (der lærte om BIOS-flashing på den hårde måde.....jeg gør det
aldrig mere

Fra : Dan Risdahl Knudsen

Dato : 20-05-02 10:11

Tak for hjælpen.

Han forsøgte i 10 minutter med fjernet batteriet men det hjalp ikke, så
prøvede han at fjerne det i 30minutter, satte strøm til og startede den ugen
batteri, det hjalp. Så nu er batteriet monteret igen og den kører som før.

Tak for tipset, der sparede ex. komfirmanden et nyt bundkort.

Jeg har iøvrigt flashed flere bios opdateringer på mit A7V uden nogen
problemer. Det eneste er at ram frekvensen skal indstilles manuelt.

Dan

Fra : Peter C

Dato : 20-05-02 13:01

> Jeg har iøvrigt flashed flere bios opdateringer på mit A7V uden nogen
> problemer.

Det havde jeg såmænd også.....lige indtil den dag hvor det gik galt !!!

MVH Peter

Fra : Ravn

Dato : 18-05-02 11:26

Davs har selv samme kort.
Under batteriet sidder der 2 "lodeklatter".
Find et passende stykke værktøj og kortslut dem, så bliver kortet sat
tilbage til fabriksinstillingerne.

Mvh Ravn