Access, SQL: INSERT med autonumber, hjælp
Fra : Tinky Winky

Dato : 16-05-02 14:10

Jeg har en tabel i Access, med et felt af typen autonumber som primary key.
Hvordan kan jeg få Access til at indsætte det korrekte autonumber(det næste
nummer) i en SQL sætning?

Hvis jeg gør sådan:
INSERT INTO tabel
VALUES (0, [tast noget ind til felt1], [tast noget ind til felt2]);

Så indsætter den 0 i feltet med autonumber. Jeg vil hellere have den til at
finde det næste tal, men det virker ikke.

Hvis jeg gør sådan:
INSERT INTO tabel(felt1, felt2)
VALUES ([tast noget ind til felt1], [tast noget ind til felt2]);

Virker det ikke i Access, men det virker via ODBC og Java.

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 16-05-02 15:17

On Thu, 16 May 2002 15:09:57 +0200, "Tinky Winky"
<twREMOVE@tinkywinkysfantasyplace.dk> wrote:

>Hvis jeg gør sådan:
>INSERT INTO tabel(felt1, felt2)
>VALUES ([tast noget ind til felt1], [tast noget ind til felt2]);
>
>Virker det ikke i Access, men det virker via ODBC og Java.

Burde virke (jeg gaar ud fra at felt1 og felt2 er de kraevede felter
udover primaernoeglen). Hvad sker der naar du fyrer ovenstaaende af?

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks