Nat forwarding
Fra : Allan

Dato : 16-05-02 14:27

Jeg har sat en squid op imellem mit lokalnet og indianernettet,
problemmet er nu at jeg ikke kan sende og modtage post
Er der en som kan en eller flere Nat/iptable kommandoer så det er
muligt for mit lokalnet at hente og sende post igen?
Squid'en ligger på en redhat 7.2.

Så ville jeg blive så lykkelig
Allan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-05-02 22:36

Allan wrote:

> [...]
> Er der en som kan en eller flere Nat/iptable kommandoer så det er
> muligt for mit lokalnet at hente og sende post igen?

Forudsat at eth1 er dit internet-netkort og det sidder med din globale IP
direkte på kortet (og ikke baf en NAT-router el. lign.) skal du køre:

iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE

Mere info på:

http://www.netfilter.org/

/Rasmus

While Linux is larger than Emacs,
at least Linux has the excuse that it has to be.
--Linus Torvalds