Disabling af onboard-audio
Fra : Peter Holm

Dato : 16-05-02 14:09

hvordan disabler jeg det indbyggede lydkort på mit Microstar K7T-Turbo2, når
jeg gerne vil installere et lydkort (der virker ordentligt) ?

/peter

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 16-05-02 14:15

Det burde været noget du kan dis-able inde i Bios - har du prøvet at kigge
der?

Fra : Peter Holm

Dato : 16-05-02 14:37

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Det burde været noget du kan dis-able inde i Bios - har du prøvet at kigge
> der?

ok, tror vist jeg har fundet det. Lyden kommer i hvert fald fra det nye
lydkort nu.
/peter

Fra : kj

Dato : 16-05-02 15:16

"\(2791\) Peder" skrev d. 16-05-02 14:15 dette indlæg :
> [...]
K7T-Turbo2,
> når

> Der er kun en mulighed, gå i bios og find On Board audio, slå den fra
og tryk save
and exit. Maksinen genstarter og Du er nu fri for din On Board Audio
mvh
kj

http://www.kandu.dk/

Fra : P.Sørensen

Dato : 17-05-02 09:01

Lykkedes det? Jeg havde samme problem for et stykke tid siden, og disablede
i Bios`en. Men efter hver opstart måtte jeg geninstallere det nye lydkorts
driver, da det ikke virkede. Hvergang. Selvom bios`en stadig stod til
"disable".
TIl sidst gav jeg op og fjernede det nye kort.
Preben

Fra : Peter Holm

Dato : 17-05-02 11:44

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> wrote in message
> [...]
> "disable".
> TIl sidst gav jeg op og fjernede det nye kort.

hejsa,
nej jeg har også måttet opgive, og bruger fortsat det dårlige lydkort på
mobo istedet for det nye gode soundblasterkort - vildt irriterende.
peter