Netværkskort/ -forbindelse Redhat 7.3
Fra : Thomas Jacobi Olesen

Dato : 16-05-02 13:01

Jeg er en konverteret Windows haj. Jeg har lige installeret Redhat 7.3 -
Gnome, men kan ikke komme i kontakt med internet (ADSL) eller resten af
lokalnettet. Er der nogen der kender en guide der kan hjælpe mig igennem
netværksopsetningen, inkl. opsætning af netværkskort.

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : Bo Simonsen

Dato : 16-05-02 13:06

In article <3ce39e9d$0$198$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, "Thomas Jacobi
Olesen" <jacobi@orkan.dk> wrote:

> [...]
> lokalnettet. Er der nogen der kender en guide der kan hjælpe mig igennem
> netværksopsetningen, inkl. opsætning af netværkskort.

Hvillken type ADSL har du?

/Bo

Fra : Thomas Jacobi Olesen

Dato : 16-05-02 14:26

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> skrev i en meddelelse

> Hvillken type ADSL har du?
>
> /Bo

Tiscali - DHCP - computeren er forbundet gennem en switch.
(Når jeg kører W2K har jeg ingen problemer - jeg tror det er galt med
initialisering af mit netkort.)

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-05-02 21:41

"Thomas Jacobi Olesen" <jacobi@orkan.dk> writes:

> Tiscali - DHCP - computeren er forbundet gennem en switch.
> (Når jeg kører W2K har jeg ingen problemer - jeg tror det er galt med
> initialisering af mit netkort.)

Som er?

Hvad står der i /var/log/messages og hvad siger dmesg om dit kort?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Jacobi

Dato : 16-05-02 22:16

Ærede kamarater..., da jeg kom hjem fra arbejde og bootede min maskine
virkede den. Hvad der var galt ved jeg ikke, men nu er jeg godt i gang med
Linux. Jeg tror en hver windows bruger bliver grebet af panik når man ikke
angang kan finde ud af pinge en anden maskine. Nu vil jeg prøve at finde mig
til rette i dette nye miljø, og takker for hurtig respons.

Med venlig hilsen
Thomas