alternativ til document.write
Fra : Flemming Hansen

Dato : 16-05-02 13:04

Hej,

kan man bruge en anden funktion i JAVA script så i stedet for at sende
output til browseren og derved skærmen vha. document.write sender man f.eks.
til printeren, eller til en fil vha et andet program, som f.eks perl, php
osv.?

f.eks. vi gemmer noget string i variablen x og skriver
document.write(x); og får outputtet på skærmen i form af html kode. Hvis
denne string er lang, kan man lave f.eks. noget popup vha "alert()" eller
noget så man kan se outputtet? Jeg har prøvet denne mulighed, men jeg fik
intet ud af. Findes der andre muligheder?

MVH
Flemming

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-05-02 13:49

"Flemming Hansen" <fatih@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
f.eks.
> til printeren, eller til en fil vha et andet program, som f.eks perl, php

Lad os sige at du vil printe din variabel "x" til printeren, så gør du sådan
her:

var printwin = window.open('','printwin','width=5, height=5,
left=10000,top=10000,screenX=10000, screenY=10000');
printwin.document.open();
printwin.document.write( x );
printwin.document.close();
printwin.print();
printwin.close();

Sig til hvis jeg skal forklare hvad der sker.

--
Jakob Andersen