/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
Apache problemer!
Fra : Snuseren


Dato : 07-02-01 09:41

Hej gruppe!

Jeg har fået installeret min Apache server på MD7.2, -jeg kan blot ikke se
den fra internettet!

Hvis jeg taster 192.168.1.3 i en browser på det lokale netværk dukker
startsiden fint op,
dette skulle også være den IP jeg har givet Apache, tror jeg nok! Hvor er
det liiiige helt præcist det gøres?

Min router, speedstream fra TeleDk, skulle ha` en IP som hedder 62.242.88.10
(Loopback interface), og tildelingen til Web server på
port 20 skulle være 192.168.1.3 - skulle det så ikke virke? Er der noget jeg
har overset?

Jeg kan heller ikke pinge 62.242.88.10 men fint et par andre IP`er fra
TeleDk.

Venlig hilsen fra en forhåbningsfuld nybegynder. Jan Jensen



 
 
Snuseren (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Snuseren


Dato : 07-02-01 09:49

Hej

> Min router, speedstream fra TeleDk, skulle ha` en IP som hedder
62.242.88.10
> (Loopback interface), og tildelingen til Web server på
> port 20 skulle være 192.168.1.3 - skulle det så ikke virke? Er der noget
jeg
> har overset?

Korrektion: (Undskyld) tildelingen er til port 80 (Det er Apache også sat
til at lytte på)

Venlig hilsen Jan Jensen




Mogens Kjaer (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Mogens Kjaer


Dato : 07-02-01 09:51

Snuseren wrote:
>
> Hej gruppe!
>
> Jeg har fået installeret min Apache server på MD7.2, -jeg kan blot ikke se
> den fra internettet!
>
> Hvis jeg taster 192.168.1.3 i en browser på det lokale netværk dukker
> startsiden fint op,
> dette skulle også være den IP jeg har givet Apache, tror jeg nok! Hvor er
> det liiiige helt præcist det gøres?

Hvis siden dukker op, må IP nummeret jo være rigtigt nok.
>
> Min router, speedstream fra TeleDk, skulle ha` en IP som hedder 62.242.88.10
> (Loopback interface), og tildelingen til Web server på
> port 20 skulle være 192.168.1.3 - skulle det så ikke virke? Er der noget jeg
> har overset?

Øh, port 20? Normalt kører man http på port 80.

Mogens
--
Mogens Kjaer, Carlsberg Laboratory, Dept. of Chemistry
Gamle Carlsberg Vej 10, DK-2500 Valby, Denmark
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@crc.dk Homepage: http://www.crc.dk

Tommy (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Tommy


Dato : 07-02-01 10:03

Snuseren wrote:
>
> Hej gruppe!
>
> Jeg har fået installeret min Apache server på MD7.2, -jeg kan blot ikke se
> den fra internettet!
>
> Hvis jeg taster 192.168.1.3 i en browser på det lokale netværk dukker
> startsiden fint op,
> dette skulle også være den IP jeg har givet Apache, tror jeg nok! Hvor er
> det liiiige helt præcist det gøres?
>
> Min router, speedstream fra TeleDk, skulle ha` en IP som hedder 62.242.88.10
> (Loopback interface), og tildelingen til Web server på
> port 20 skulle være 192.168.1.3 - skulle det så ikke virke? Er der noget jeg
> har overset?
>
> Jeg kan heller ikke pinge 62.242.88.10 men fint et par andre IP`er fra
> TeleDk.

Øh er der nogen dns server der peger på din ip ?

kan du få kontakt med serveren via ip http://62.242.88.10


Hilsen http://coolscreen.dk

Snuseren (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Snuseren


Dato : 07-02-01 17:17

Hej Gruppe.

>>du få kontakt med serveren via ip http://62.242.88.10

Nej

>> er der nogen dns server der peger på din ip ?

Nej, ikke endnu - men skulle jeg ikke kunne få kontakt med index.html
alligevel på min Apache,
når blot jeg taster IP adressen ind: http://62.242.88.10 Skal der aktiveres
noget for at jeg får adgang fra
internettet?

Jeg har insdstillet Apache til at lytte på port 80 - det første var en
skrivefejl.

Jeg kan sagtens tilgå den fra mit lokalnetværk på 192.168.1.3 - Selve MD 7.2
er sat op til at benytte 192.168.1.10 og
Gateway i routeren 192.168.1.1

Skulle jeg ikke kunne pinge Apache på 62.242.88.10 ??Jeg kan godt pinge via
LAN på 192.168.1.3

Venlig hilsen Jan Jensen




"Tommy" <webmaster@coolscreen.dk> skrev i en meddelelse
news:3A810F52.CF9F119B@coolscreen.dk...
> Snuseren wrote:
> >
> > Hej gruppe!
> >
> > Jeg har fået installeret min Apache server på MD7.2, -jeg kan blot ikke
se
> > den fra internettet!
> >
> > Hvis jeg taster 192.168.1.3 i en browser på det lokale netværk dukker
> > startsiden fint op,
> > dette skulle også være den IP jeg har givet Apache, tror jeg nok! Hvor
er
> > det liiiige helt præcist det gøres?
> >
> > Min router, speedstream fra TeleDk, skulle ha` en IP som hedder
62.242.88.10
> > (Loopback interface), og tildelingen til Web server på
> > port 20 skulle være 192.168.1.3 - skulle det så ikke virke? Er der noget
jeg
> > har overset?
> >
> > Jeg kan heller ikke pinge 62.242.88.10 men fint et par andre IP`er fra
> > TeleDk.
>
> Øh er der nogen dns server der peger på din ip ?
>
> kan du få kontakt med serveren via ip http://62.242.88.10
>
>
> Hilsen http://coolscreen.dk



Snuseren (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Snuseren


Dato : 07-02-01 19:34

Hej gruppe

Det virkede alligevel, jeg er bare ikke i stand til at se min computer IP:
62.242.88.10 fra
min router, og kan altså ikke se hvad der er på min Apache server ude fra
intenettet herhjemme,
da vi kun har den samme forbindelse. Jeg kan selvfølgelig se det via mit LAN
på 192.168.1.3
Så blev jeg så klog - har ellers arbejdet på problemet det meste af
natten!
Er der nogle som kender nogle sider på internettet hvor jeg kan se "baglæns"
ind på min egen IP?

Kan jeg sætte min MD7.2 til en IP på 192.168.1.10 og min Apache på
192.168.1.3 på samme tid, når jeg
kun har et enkelt netkort i maskinen?

Pyh ha, nu skal jeg snart igang med noget FTP.

Venlig hilsen fra en Linux nybegynder som kan se lyset forude (dog
svagt!) -Jan Jensen





Kent Friis (07-02-2001)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 07-02-01 20:52

Den Wed, 7 Feb 2001 19:33:44 +0100 skrev Snuseren:
>Hej gruppe
>
>Det virkede alligevel, jeg er bare ikke i stand til at se min computer IP:
>62.242.88.10 fra
>min router, og kan altså ikke se hvad der er på min Apache server ude fra
>intenettet herhjemme,
>da vi kun har den samme forbindelse. Jeg kan selvfølgelig se det via mit LAN
>på 192.168.1.3
> Så blev jeg så klog - har ellers arbejdet på problemet det meste af
>natten!
>Er der nogle som kender nogle sider på internettet hvor jeg kan se "baglæns"
>ind på min egen IP?

http://www.anonymizer.com/ er vist en mulighed.

>Kan jeg sætte min MD7.2 til en IP på 192.168.1.10 og min Apache på
>192.168.1.3 på samme tid, når jeg
>kun har et enkelt netkort i maskinen?

Ja, med ip-aliasing får du mulighed for at bruge eth0:0, eth0:1 osv.
med hvert sit ip-nr.

Men hvad vil du opnå ved det?

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede uploadet: moon.png

Snuseren (08-02-2001)
Kommentar
Fra : Snuseren


Dato : 08-02-01 08:41

Hej,
-og mange tak for de gode svar.

>>Kan jeg sætte min MD7.2 til en IP på 192.168.1.10 og min Apache på
>>192.168.1.3 på samme tid, når jeg
>>kun har et enkelt netkort i maskinen?

>Ja, med ip-aliasing får du mulighed for at bruge eth0:0, eth0:1 osv.
>med hvert sit ip-nr.

>Men hvad vil du opnå ved det?

Jeg villle gerne jeg kunne bruge den samme computer (166MMX/128MB Ram) til:
-WWW server vha. Apache på 192.168.1.3 Port 80
-FTP server på 192.168.1.4 Port 21 eller 53
-Mail server på 192.168.1.2 Port 25
Er det en helt håbløs ide?

IP adresserne er de videresendelser min Speedstream router fra TeleDk giver
mig når der er trafik til min server. Så
de respektive servere skal vel modsvare dette, for at det virker, eller
hvad?

Jeg er lidt i tvivl om hvorhenne jeg tildeler serverne de forskellige IP`er
(Mandrake 7.2). Men den mulighed kommer
måske først efter jeg har aktiveret IP-aliasing?

Venlig hilsen Jan Jensen





Lars Haugaard Kriste~ (08-02-2001)
Kommentar
Fra : Lars Haugaard Kriste~


Dato : 08-02-01 10:30

>>>>> ">" == Snuseren <snus@snuseren.dk> writes:

> Jeg villle gerne jeg kunne bruge den samme computer (166MMX/128MB
> Ram) til: -WWW server vha. Apache på 192.168.1.3 Port 80 -FTP
> server på 192.168.1.4 Port 21 eller 53 -Mail server på 192.168.1.2
> Port 25 Er det en helt håbløs ide?

> IP adresserne er de videresendelser min Speedstream router fra
> TeleDk giver mig når der er trafik til min server. Så de respektive
> servere skal vel modsvare dette, for at det virker, eller hvad?

Nu ved jeg intet om din router, men du maa kunne omkonfigurere den saa
den sender connections paa alle disse porte til een lokal IP-adresse
(f.eks. 192.168.1.3). Saa er der ingen grund til at bekymre sig om
IP-aliasing.

--
Lars Haugaard Kristensen
Remove -NOSPAM- if replying by email

Snuseren (08-02-2001)
Kommentar
Fra : Snuseren


Dato : 08-02-01 10:53

Hej,


>Nu ved jeg intet om din router, men du maa kunne omkonfigurere den saa
den sender connections paa alle disse porte til een lokal IP-adresse
(f.eks. 192.168.1.3). Saa er der ingen grund til at bekymre sig om
IP-aliasing.<

Ja, det må være rigtigt, -du mener ikke der vil blive problemer når alle
disse forskellige porte lytter på den samme IP?
IP-aliasing er nu eller meget nemt at konfiguere. Jeg har omdøbt min maskine
så den har
192.168.1.10 samt lavet IP-aliases til .2, .3 og .4 -Det virker fint.
Min prøve index popper fint op når der er trafik til Apache på 62.242.88.10
fra internettet (Testet fra anonymius.com)

Jeg forstår blot ikke helt hvorfor min prøve index svarer på både
192.168.1.3 og 192.168.1.10 når jeg tilgår den lokalt fra mit LAN!
Jeg har sat "Domæne IP address" under "Default" i Apache konfigueringen til
192.168.1.3, skulle den så ikke kun svare på denne IP?

Venlig hilsen Jan Jensen





Lars Haugaard Kriste~ (08-02-2001)
Kommentar
Fra : Lars Haugaard Kriste~


Dato : 08-02-01 11:32

>>>>> "Sn" == Snuseren <snus@snuseren.dk> writes:

> Ja, det må være rigtigt, -du mener ikke der vil blive problemer
> når alle disse forskellige porte lytter på den samme IP?
> IP-aliasing er nu eller meget nemt at konfiguere. Jeg har omdøbt
> min maskine så den har 192.168.1.10 samt lavet IP-aliases til .2,
> .3 og .4 -Det virker fint. Min prøve index popper fint op når der
> er trafik til Apache på 62.242.88.10 fra internettet (Testet fra
> anonymius.com)

Der er slet ingen problemer med at lytte paa forskellige porte paa den
samme IP. Jeg ville kun bruge det hvis jeg havde brug for det.

> Jeg forstår blot ikke helt hvorfor min prøve index svarer på både
> 192.168.1.3 og 192.168.1.10 når jeg tilgår den lokalt fra mit LAN!
> Jeg har sat "Domæne IP address" under "Default" i Apache
> konfigueringen til 192.168.1.3, skulle den så ikke kun svare på
> denne IP?

Hmm jeg har aldrig proevet dette... hvad hedder den option du
saetter? For mig ser det ud til, at du skal bruge

BindAddress 192.168.1.3

hvis du da absolut vil bruge IP-aliasing...

--
Lars Haugaard Kristensen
Remove -NOSPAM- if replying by email

Brønsgård (09-02-2001)
Kommentar
Fra : Brønsgård


Dato : 09-02-01 02:34

Hej

> Der er slet ingen problemer med at lytte paa forskellige porte paa den
> samme IP. Jeg ville kun bruge det hvis jeg havde brug for det.

Ved at benytte de muligheder som er i routeren slipper jeg jo for at skulle
ind og rode i dens opsætninger, og det virker jo fint nu! Ja, jeg ved godt
at
det er et skidt argument

Hvad kan I forøvrigt anbefale af program til at varetage mine email. Gerne
sådan at jeg kan benytte en form for webmail, som bla. skulle kunne håndtere
vedhæftede filer.

Venlig hilsen Jan Jensen





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408611
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste