web-sms med reply
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-02-01 09:18

Hejsa

Kan ikke lige finde svaret her i gruppen. Findes der en websms ala
www.besked.dk hvor man kan efterlade sit eget mobil nr så folk kan vælge
besvar på beskeden?

PFT

Flemming

Fra : Mark Beaumont

Dato : 07-02-01 12:44

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com>
> Kan ikke lige finde svaret her i gruppen. Findes der en websms
> ala www.besked.dk hvor man kan efterlade sit eget mobil nr
>så folk kan vælge besvar på beskeden?

Du kan gøre det med ICQ.

Vh Mark

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-02-01 12:42

"Mark Beaumont" <dkbeaumont@hotmail.com> wrote in message

> "Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com>
>
> Du kan gøre det med ICQ.
>
> Vh Mark

Ja det er rigtigt, er jo bare ikke helt webbaseret, kunne jo godt være der
var nogen der havde lavet sådan en dims :.)

Flemming

Fra : Mark Beaumont

Dato : 07-02-01 13:03

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> skrev
> Ja det er rigtigt, er jo bare ikke helt webbaseret, kunne jo godt være der
> var nogen der havde lavet sådan en dims :.)

Det er der faktisk lavet, på Sonofons site kan man sende SMS
hvor afsendernummeret er ens eget mobilnummer. Det kræver
selvfølgelig at man har et abonnement hos dem. Desuden skal man
igennem en log-in procedure hver gang, lidt besværligt.

Vh Mark

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 07-02-01 15:02

Mark Beaumont wrote:

> [...]
> selvfølgelig at man har et abonnement hos dem. Desuden skal man
> igennem en log-in procedure hver gang, lidt besværligt.

Ja! Men tror du ikke også man får lov at betale 50 øre pr. stk...

-Thomas.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 07-02-01 15:27

"Thomas Jørgensen" <toms@kom.auc.dk> skrev
> Ja! Men tror du ikke også man får lov at betale 50 øre pr. stk...

Hvor står der at det koster 50 øre, at sende SMS fra deres webside?
Jeg kan ikke finde nogen steder, hvor der står det koster penge at
bruge denne web service.
Desuden er det jo også gratis at bruge programmet SonoNote, til
at sende SMS, så jeg har svært ved at tro, at ikke også skulle gælde
for deres webside.

Vh Mark

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-02-01 15:12

"Mark Beaumont" <dkbeaumont@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com>
>
> Du kan gøre det med ICQ.

Hvordan sender man SMS med ICQ ? Skal man have en nyere end den jeg
har, ICQ 2000b ?

Kan man fra ICQ sende SMS til alverdens mobiltelefoner, eller kræver
det at mobilen har en e-mailadresse a' la xxxxxxxx@sms.tdm.dk ?

Det er jo desværre ikke i særligt mange lande at mobiltelefoner har en
e-mailadresse hvortil man kan sende gratis SMS som E-mails.

Claus

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-02-01 16:11

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Det er jo desværre ikke i særligt mange lande at mobiltelefoner har en
> e-mailadresse hvortil man kan sende gratis SMS som E-mails.

Du kan med 2000b du trykker på knappen services og SMS

Flemming

Fra : Mark Beaumont

Dato : 07-02-01 16:54

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev

Læs http://www.icq.com/sms

> Skal man have en nyere end den jeg har, ICQ 2000b ?

Du kan sagtens sende SMS med ver. 2000b

> Kan man fra ICQ sende SMS til alverdens mobiltelefoner, eller kræver
> det at mobilen har en e-mailadresse a' la xxxxxxxx@sms.tdm.dk ?

ICQ til SMS bliver ikke sendt som mail

Vh Mark

Fra : Hozoi

Dato : 07-02-01 23:42

> Du kan gøre det med ICQ.

Hvad så med det nummer, man sender beskeder tilbage til icq med fra
mobilen - koster det alm. dansk sms-takst eller?

Thomas

Fra : Mark Beaumont

Dato : 08-02-01 00:46

"Hozoi" <hozoi@worldonline.dk>
> Hvad så med det nummer, man sender beskeder tilbage til icq
> med fra mobilen - koster det alm. dansk sms-takst eller?

SMStaksten, som er bestemt af din udbyder, har intet at gøre med
hvem du sender til. Det koster det samme at sende en SMS til sin
nabo, som at sende en SMS til sin rige onkel i Australien.

Alm dansk SMStakst er altså det samme som verdens-takst (forud-
sat du benytter din egen udyders net)

Vh Mark

Fra : Hozoi

Dato : 08-02-01 00:46

....og hvad skal man skrive i rubrikken "Carrier Prefix"? Er det bare +45 ?

Mvh.
Thomas

Hozoi <hozoi@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Uakg6.25312$fa3.1531797@news010.worldonline.dk...

Fra : Mark Beaumont

Dato : 08-02-01 00:56

"Hozoi" <hozoi@worldonline.dk> skrev
> ...og hvad skal man skrive i rubrikken "Carrier Prefix"?
> Er det bare +45 ?

I "Carrier Prefix" skriver du ikke noget, lad feltet være tomt.

Vh Mark

Fra : Hozoi

Dato : 08-02-01 22:42

Hmm, jeg har prøvet at sende en sms til mig selv to gange, men har hver gang
fået beskeden:

The SMS message to +45 XXXXXXXX could not be sent.
Please try again later. (Error code 80040544)

Jeg har et WOL Mobile abonnement, som jo kører over TeleDK's net, som igen
er understøttet af Icq.

Er det kun mig, der har dette problem, eller er der en fornuftig
forklarring?

Mvh.
Thomas

Mark Beaumont <dkbeaumont@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95sn6f$1ln5$1@news.cybercity.dk...

Fra : Lars Christensen

Dato : 09-02-01 03:18

On Thu, 8 Feb 2001 22:41:51 +0100, "Hozoi" <hozoi@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>er understøttet af Icq.
>
>Er det kun mig, der har dette problem, eller er der en fornuftig

Jeg har samme problem.. Jeg tror problemet er at ICQ endnu ikke er
klar over at i Danmark bliver mobil nummerserierne taget i brug
hurtigere end visse personer skifter underbukser (håber ikke nogen
føler sig stødt)

Lars
--
Hvem kom først? Hønen eller ægget?

Fra : Mark Beaumont

Dato : 09-02-01 03:40

"Lars Christensen" <hawk@grin.dk> skrev
> Jeg har samme problem.. Jeg tror problemet er at ICQ endnu ikke er
> klar over at i Danmark bliver mobil nummerserierne taget i brug
> hurtigere end visse personer skifter

Det lyder fornuftigt, men du kan jo udfylde formularen på
http://www.icq.com/icq123/smsdifficult.html og høre hvad de har
at sige til problemet.

> Hvem kom først? Hønen eller ægget?

Ægget i følge: http://www.dr.dk/idiot/events/taenkeuge/hoene.htm

[...]