Put and Take, spinnefiskeri
Fra : Rabbit

Dato : 16-05-02 09:25

Hej alle

Jeg skal til Lerbæk i morgen i en 10-12 timer og har brug for et godt råd
vedr. spinnefiskeri, da jeg aldrig har haft held med det.

Hvor hurtigt skal man køre snørren ind?
Skal man holde pause ind i mellem så spinneren kan falde til bunden?

Andre tips ønskes, tak.

Bo

Fra : Magnus Harkjær

Dato : 16-05-02 09:51

Hej Bo

Lige for tiden er ørrederne i alle vandlag, og derfor har du som
spinnefisker et rigtig godt udgangspunkt. Mit forslag er at du spinner ind i
et jævnt tempo, og laver spinstops hvor spinneren synker mod bunden i et
sekund eller 2, derefter spinner du videre og laver et spinstop igen lidt
efter.. Sådan fortsætter du bare, nogle gange kan det være til fordel at
speede voldsomt op lige efter spinstoppet for så at gå tilbage til normal
indspinnings hastighed igen.

Afsøg forøvrigt sivkanter osv. grundigt med kast fra forskellige vinkler, og
husk så på ikke at komme til at fiske som en "maskine" hvor man bare kaster
og fisker uopmærksomt.

Håber det kunne bruges
MVH
Magnus

Fra : Rabbit

Dato : 16-05-02 12:07

Det er bare kanon Magnus, tak for hjælpen, nu må vi så se om fiskene er
enige med dig i morgen, hehe.

Bo