Hvad er ECC-ram
Fra : Gert Aa. Skydt

Dato : 16-05-02 00:45

Hey There

Hvad betyder det når f.eks DDR-ram har fået efternavnet ECC?????

MVH
Iceman

Mao sagde: kun døde dyr flyder med strømmen!!!!!!!

Fra : Jonathan

Dato : 16-05-02 08:21

Det er en type ram der er "error correcting".
Der sidder en chip på dem som checker for fejl.

For at kunne bruge dem skal motherboardet understøtte det.

Fra : Martin K

Dato : 16-05-02 09:26

Jonathan wrote:
> Det er en type ram der er "error correcting".
> Der sidder en chip på dem som checker for fejl.
>
> For at kunne bruge dem skal motherboardet understøtte det.

Og de er typisk lidt langsommere end almindelige DDR-ram. Hvis du blot
gamer, er der ingen grund til at bruge dem. Så kan du spare nogle penge, og
købe et bedre grafikkort eller hvad ved jeg...

--
Martin K

Fra : Gert Aa. Skydt

Dato : 16-05-02 17:13

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message news:<abvqco$hpk$1@news.cybercity.dk>...

> Og de er typisk lidt langsommere end almindelige DDR-ram. Hvis du blot
> gamer, er der ingen grund til at bruge dem. Så kan du spare nogle penge, og
> købe et bedre grafikkort eller hvad ved jeg...

Tak for det Martin, så er man da blevet så meget klogere, jeg har
nemlig hørt fra nogen, der påstår at have forstand på den slags ting
at hvis man har råd, så skal man købe ECC-ram.
Men hvis jeg forstår dig ret, er det ikke nødvendigt, selv om jeg
stort set ikke "gamer". Men hvad er det geniale så, ved den slags
RAM?????

HMM!!!

Fra : Martin K

Dato : 17-05-02 08:18

Gert Aa. Skydt wrote:
> [...]
> Men hvis jeg forstår dig ret, er det ikke nødvendigt, selv om jeg
> stort set ikke "gamer". Men hvad er det geniale så, ved den slags

Til virksomheder og servere hvor datatab er lige med mange penge. Det vil
det typisk ikke være for private, da maskinen typisk bliver bootet mindst
een gang i døgnet, hvorfor fejl stadig kan opstå, men slet ikke lige så
hyppigt...

--
Martin K

Fra : Henning

Dato : 16-05-02 15:34

On Thu, 16 May 2002 09:21:17 +0200, "Jonathan" <jmbj@worldonline.dk>
wrote:

>Det er en type ram der er "error correcting".
>Der sidder en chip på dem som checker for fejl.

Ikke bare checker - det gør paritetsram. ECC-ram korrigerer også fejl
(til en vis grænse) i stedet for blot at gå i blå skærm.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : René Jensen

Dato : 16-05-02 15:54

Jonathan wrote:
> Det er en type ram der er "error correcting".
> Der sidder en chip på dem som checker for fejl.

I ECC bruges der et par ekstra bits til fejlkorrektion, således at
skulle der opstå en bitfejl i RAM'en, så kan denne rettes vha.
matematiske algoritmer. Jeg mener ikke at der ligefrem sidder en ekstra
chip dedikeret til evt. fejlkorrektion, men det er meget muligt at der
sidder en ekstra chip, for at kunne gemme paritetsbit'ene, som de
kaldes, til fejlkorrektion.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"