Man kan IKKE få skiftet en dynamisk IP hos~
Fra : PD

Dato : 15-05-02 21:41

Hej.
Jeg har tidligere her i NG spurgt til muligheden for at få udskiftet en
dynamisk IP, som åbenbart har forelsket sig i mit netkort.

Min dynamiske IP: 131.164.188.255 MAC: 00.80.AD.B6.1E.70

Problemer med at logge på bl.a:
MSN, TDC Mail, TDC NEws, DC++ og div. andre servere.....

----------------------------------

TDC-Bredbånd support kontaktes. (Samtale 1)
TDC: Du har et defekt eller dårligt netkort.
Jeg: Nej, det fungere faktisk fint.
TDC prøver at rette fejlen ved at nulstille linien kl 11.00 06/05-02

Da det ikke hjalp ringer jeg til TDC igen dagen efter. (Samtale 2)
TDC: DHCP-serveren binder sig sommetider til et netkort... Det kan vi ikke
gøre noget ved herfra.
Det aftales at en tekniker ringer kr. himmelfart mellem 15.00 og 16.00

Kr. Himmelfart TDC ringer 14.50 (Samtale 3)
TDC: IP adressen binder sig kun til en MAC i én time af gangen.
TDC: Prøv at release IP i win98, og sluk i én time....
Jeg forklare: Dette fungere ikke, og har ikke gjort det i al den tid jeg har
forsøgt.
Jer fortsætter: Jeg har haft lavet et "Release" og haft taget kortet ud i 14
dage uden det hjalp.

TDC undersøger om det kan give problemer med en .255 og vender
tilbage.(Samtale 4)
TDC: Fejl Teoretisk muligt, men skulle ikke kunne lade sig gøre i praksis.

DK´s IP administrator kontaktes nu af TDC for at høre om problemet, men der
var lukket....

TDC´s egen IP administrator kontaktes af medarbejderen, som igen vil vende
tilbage med et svar senere på dagen.

Han ringer tilbage efter ca. 30 min.(Samtale 5)
TDC: Jeg har fejlmeldt linien og den vil senest Onsdag få rette fejlen.
TDC: Hvis fejlen ikke er rettet Onsdag så skal du ringe ind igen.
TDC: .255 adresser normalt kun gives til firmaer o.lign.

Onsdag var fejlen ikke rettet.(Samtale 6)
Hos TDC er de fulstendigt uvidende om hvad der er sket i sagen.
TDC: Du må købe et nyt netkort.
Jeg: Nej det må i da købe til mig, det er ikke mit netkort der er problemet.
TDC: Det kan vi altså ikke.
Jeg: OK, jeg har kun én maskine, hvad med en "Fast IP" ?
TDC: Det kan du godt få men det er salgsafdelingen, jeg stiller lige om.

Salgsafdelingen.(Samtale 7)
TDC: Det er salgsafdelingen, du er stillet om til den forkerte afdeling,
dette er Netexpress, du skal ringe til BB, jeg kan ikke stille om til dem.

Jeg ringer til TDC BB salg.(Samtale 8)
TDC BB: Du kan få en fast IP d. 23/5.
Jeg forklare lidt om mine problemer med bl.a at logge på TDC´s egen
mailserver.
TDC BB: Hvilke adresse var det der er problemer med ??
Jeg: Åbenbart alle der ender på .000 og .255
TDC BB: Det skriver jeg lige ned for vi har tit folk som har uforklarelige
problemer, men måske det kunne være derfor.... Underligt vi ikke har fået et
internt notat om dette....

---------------------------

Nå, men nu glæder jeg mig til at få en fast ip, bare den nu IKKE ender på

..000 eller .255 for så har jeg da for alvor problemer....

Det undre mig bare noget at den eneste løsning der var på problemet var den
jeg selv kom op med, nemlig at få en fast IP.... Ikke særligt smart.

Hvad hvis:
· Jeg virkelig havde brug for 2 IP adresser ??
· Jeg havde sådan et bundkort i min PC hvor der er indbygget netkort ??

Tager jeg fejl når jeg siger at det ikke kan være rigtigt at man som kunde
kan løbe ind i sådan nogle åbenbart "uløselige" problemer.

Mvh.
PD

Fra : Simon Skals

Dato : 16-05-02 02:37

It seems PD wrote:
>TDC undersøger om det kan give problemer med en .255 og vender
>tilbage.(Samtale 4)
>TDC: Fejl Teoretisk muligt, men skulle ikke kunne lade sig gøre i praksis.

Hvis de har sagt det, så er det noget regulært vrøvl.

- jeg arbejder selv for en ISP (Cybercity), og da vi tog en ny
dial-up platform i brug, blev .0 og .255-adresser uddelt på nogle
af de større POPs. Det gav *store* problemer à la dem, du
tidligere har beskrevet, og jeg tror ikke, at alle defekte
IP-stakke i verden er blevet skiftet ud siden da, selv om det er
ca. to år siden nu.

>Tager jeg fejl når jeg siger at det ikke kan være rigtigt at man som kunde
>kan løbe ind i sådan nogle åbenbart "uløselige" problemer.

TDC bør løse dette problem; for nu at bruge den formulering, TDC
angiveligt selv har anvendet, så burde du i teorien kunne have en
..255-adresse og surfe ubesværet, men i praksis er det et stort
problem, fordi visse IP-implementationer ikke er lavet
ordentligt - og dette forhold (at mange IP-stakke er broken) er
ikke noget, du som kunde kan gøre for endsige gøre noget ved.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-05-02 03:17

On Thu, 16 May 2002 01:36:52 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>Hvis de har sagt det, så er det noget regulært vrøvl.

Det lyder snarere som om, de burde have sagt:

"Teoretisk ligegyldigt, men kan give problemer i praksis."

--
- Peter Brodersen

Fra : Simon Skals

Dato : 16-05-02 15:18

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-05-02 04:50

wrote:

>Hvis de har sagt det, så er det noget regulært vrøvl.

Det forkommer mig at have læst på en af disse kanaler, at TDC arbejder
på ikke at tildele kunder .000 & .255 adresser,,, Hvor længe kan det
tage at fjerne de adresser fra mulige tildelige adresser?

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-02 08:41

"Ivar Madsen" <news-12-04-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor længe kan det
> tage at fjerne de adresser fra mulige tildelige adresser?

Nu er den slags jo ikke lige klikke-klikke i så store installationer...

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-05-02 18:20

On Thu, 16 May 2002 09:41:15 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Nu er den slags jo ikke lige klikke-klikke i så store installationer...

Fordi i store installationer laver man ikke automatiserende scripts, i
modsætning til i små installationer?

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-05-02 18:22

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
installationer...
> Fordi i store installationer laver man ikke automatiserende scripts, i
> modsætning til i små installationer?

Jo, og?
Antyder du at det er nemmere at rette scripts plus bagvedliggende
intelligens + dokumentation end det er at rette konfigurationen i en
enkelt server?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-05-02 19:22

<usenet@makr.dk> wrote:

>Nu er den slags jo ikke lige klikke-klikke i så store installationer...

Det forstiller jeg mig heller ikke, jeg forstiller mig derimod at der
et sted i opsætningen står hvilke range af IP'er der kan tildeles af,
hvor mange steder der skal ændres landet over, det ved jeg ikke.

Mit spørgsmål skulle ikke forstås som " for fanden, se nu at få
fingeren ud af røven, og brug de 2 minutter på at få det ændret"
Men derimod som, ja, et spørgsmål om hvor lang tid det tager, at få
ændret det, når der også skal sikres at der ikke bliver lavet flere
ulykker end den man forsøger at få rettet op på.

Som der engang var en IBM OS/2 supporter det sagde, hvis ikke du har
et behov for at opdatere med fejlrettelser, så undlad at gøre det, du
risikere at indtrodusere nye fejl på systemmet. Pointe, ved en hver
ændring, så risikere man at få lavet nye fejl.

Fra : PD

Dato : 16-05-02 19:54

If it ain´t broke, don´t fix it......

Mvh.
PD

Fra : Anders Bystrup

Dato : 16-05-02 20:39

> If it ain´t broke, don´t fix it......

If it ain't broke - break it, you'll learn a lot more

Anders

Fra : PD

Dato : 16-05-02 21:44

Ja ok.....

Mvh.
PD

Fra : PD

Dato : 16-05-02 19:56

Hej.

Det var nu ikke for at starte en større diskution én gang til, at jeg
udsendte mine "lidt" negative erfaringer med TDC i denne sag.....

Men jeg takker da mange gange for jeres forståelse for mit lille problem...

Mvh.
PD

Fra : PD

Dato : 18-05-02 12:17

Hej....
Hmmmmm....
TDC lovede mig en at de ville skifte mine dynamiske ip til én Fast IP d23/5
og at jeg ville få et brev inden det skete....
Det er idag d18/5 og jeg har nu en ny IP, og kun den ene, kan jeg se når jeg
prøver at starte min anden PC op får den nemlig ingen precis som det skulle
være....
Jeg har IKKE fået noget brev, men har sansynligvis allerede fået den faste
IP.....
Jeg syntes at hele denne sag, med .255 som ikke kunne løses og nu skift til
fast IP uden information, er temmelig dårligt håndteret fra TDC....
Men hvad.... Jeg er da trods alt glad for at være sluppet af med den der
..255 adresse....

Mvh.
PD