Diskløse klienter/Networks boot
Fra : Kim Monberg

Dato : 07-02-01 07:42

Hej Allesammen..

Jeg overvejer at have en server stående, som skal have alt disken, og så 2
små klienter..

Klienterne skal have floppy og cd-rom i sig, samt lidt ram, det skal være
alt..

Jeg tænkte, om man ikke kunne lave en 'bootfloppy' som så
aktiverede/mountede serverdrevene, og så derfra kørte Win98 installationen..

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre, eventuelt har prøvet det, og
kunne sende mig filerne, hvis de allerede skulle være lavet osv.

Kan man eventuelt være 2 brugere om den samme windows installation, eller
konflikter det mht. hvis man vil have forskelligt hardware/software på
klienterne?

Kim Monberg

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 07-02-01 21:21

Hej!

Jeg har på et eller andet tidspunkt set noget software der kunne boote masikner
remote vha en diskette. Jeg mener softwaren var beregnet til at lave en boot-rom
til netkort - men det var lavet så smart at man kunne teste sine boot-rom's vha
en diskette - Prøv at se på http://freshmeat.net/projects/etherboot/ - jeg er
ikke klar over om man kan få det til at fungere med en windåse, men det kan man
sikkert hvis du er lidt fingernem :)

-Thomas