Linux blad
Fra : Skunk

Dato : 15-05-02 20:22

Hej

Nu er jeg træt af PC-blade med betalte artikler om windows software, windows
2000 server-guider, tweeking af XP og andre reklamer, der ikke har den
mindste interesse. 1/4 af et pcblad til 65 kr. er absolut ikke
interessandt.
Derfor må der findes noget andet.

Hvad er den bedste Linuxmargasin? Linuxjournal?
Det skulle helst være på engelsk.

Er det pengene værd?

Jeg vil gerne høre nogle meninger og kritik...

/Skunk

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-05-02 21:28

Skunk wrote in <abuc90$25us$1@news.cybercity.dk>:
> Hvad er den bedste Linuxmargasin? Linuxjournal?

Jeg har haft stor glæde af LinuxJournal (i hvert fald i forhold til
"Windows-bladene"), som heldigvis er på engelsk.
Den anden kender jeg ikke.

LJ synes jeg har en god blanding af artikler om helt konkrete ting (som man
kan prøve og bruge), generelle teknologier samt fis og ballade[1].

Og når der er en gammel artikel jeg gerne vil læse igen, så har jeg endnu
ikke behøvet at lede efter bladet, jeg finder det på hjemmesiden.

[1] Jeg har bla. moret mig højlydt over listen med ledige domæner. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 16-05-02 08:00

Ville der være marked / interesse for et dansk blad ???

--
Med venlig hilsen / Best regards
Carsten Thomsen

Fra : Steen B

Dato : 16-05-02 11:12

On Thu, 16 May 2002 09:00:21 +0200, "_ carsten thomsen"
<cajuth@tiscali.dk> wrote:

>Ville der være marked / interesse for et dansk blad ???

Det tror jeg,
behøver ikke være den store forkromede udgave, det ville være udmærket
i avis kvalitet eller evt. elektronisk
/steen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-05-02 13:58

Steen B wrote:

> Det tror jeg,
> behøver ikke være den store forkromede udgave, det ville være udmærket
> i avis kvalitet eller evt. elektronisk

Hvilket medie afhænger så af hvilken målgruppe, er det garvede brugere,
nykomne...lokkedue for pøblen. Jo mere det drejer hen imod de garvede Linux
brugere, no bedre er det at have en elektronisk udgave...

Hvad med noget joint stads med andre platforme...evt dreje det hen imod
OpenSource ??

--

Live long and prosper...

Fra : Lars Overgaard

Dato : 16-05-02 19:44

In article <abvllj$l7mig$1@ID-139211.news.dfncis.de>, _ carsten thomsen wrote:
> Ville der være marked / interesse for et dansk blad ???

Jeg ville i hvert fald være stærkt interesseret.

--

Lars
lars@linuxnet.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 15-05-02 23:02

Skunk wrote:

> [...]
> Det skulle helst være på engelsk.
>
> Er det pengene værd?
>
> Jeg vil gerne høre nogle meninger og kritik...

Jeg holder Linux Journal og har gjort det to eller tre år nu. Jeg agter
at fortsætte da jeg mener at det indenfor emnet er ret bredt
(selvmodsigende?).
De fleste artikler synes jeg er god kvalitet og der er artikler på mange
niveauer.
Jeg mener at et toårs abon. koster noget i retning af USD 126 (leveret
med post, that is).

--
Steen Suder
http://www.suder.dk/ - Nu med ønskeseddel!

Fra : merlin

Dato : 16-05-02 00:47

> Jeg mener at et toårs abon. koster noget i retning af USD 126 (leveret
> med post, that is).

Hvor ser du det henne?

Mvh
Thomas

Fra : Steen Suder

Dato : 16-05-02 08:56

merlin wrote:

> Hvor ser du det henne?

På den sidste abon.fornyelse, der ligger et eller andet sted i køkkenet

Fra : Steen Suder

Dato : 15-05-02 23:45

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 16-05-02 08:00

Fra : Steen Suder

Dato : 16-05-02 08:59

_ carsten thomsen wrote:

> Ville der være marked / interesse for et dansk blad ???

Så lang tid de begynderartikler, der er nødvendige kommer i de andre
blade, tror jeg ikke der ville være basis for et egentligt dansk
Linuxblad. Navnligt ikke når der findes sådan noget som Linux Journal og
Linux Gazette.

Det kan dog være at grundlaget ændrer sig med tiden; vi kan kun håbe (og
arbejde for det).

<KLIP>

Fra : merlin

Dato : 16-05-02 11:51

"_ carsten thomsen" <cajuth@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Ville der være marked / interesse for et dansk blad ???

Interesse - Helt sikkert!
Marked - Håber det. Men er ikke sikker desværre ;-(

Thomas

Klip det bort der ikke svares på,
og svar under det der citeres
http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-05-02 22:23

_ carsten thomsen wrote in <abvllk$l7mig$2@ID-139211.news.dfncis.de>:
> Ville der være marked / interesse for et dansk blad ???

Man kunne jo starte med at oversætte Linux Gazette, evt. krydre det med
flere artikler. Både generelle, men især artikler der passer til det danske
marked. Førstnævnte kan burde så egentlig sendes i en engelsk version til
redaktionen.

Jeg kan muligvis overtales til at være med i arbejdet. Jeg har dog ikke
selv nogen interesse i dansk linux-stof, jeg foretrækker det faktisk på
engelsk. Men artikler der er skrevet til danskere er der ikke mange af i
hverken Linux Journal eller Linux Gazette.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-05-02 06:34

Skunk wrote in <abuc90$25us$1@news.cybercity.dk>:
> Hvad er den bedste Linuxmargasin? Linuxjournal?

Forresten, der er da også Linux Gazette, som Linux Journal står bag.
http://www.linuxgazette.com/

Det er et online-only magasin, som er udgivet under OPL (Open
Publication License).

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.18 - Debian 3.0

Fra : Asmus U2

Dato : 16-05-02 17:34

On Wed, 15 May 2002 21:21:43 +0200, Skunk <ba@linuxin.dk> wrote:

> [...]
>Det skulle helst være på engelsk.
>
>Er det pengene værd?
>
>Jeg vil gerne høre nogle meninger og kritik...

jeg læser to forskellige bladet et der hedder linux magazine
(www.linux-magazine.co.uk og et andet der hedder linux format
(www.linuxformat.co.uk de har enten en cd-rom eller dvd med

jeg synes linuxjournal er for teknisk

asmus

--

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : merlin

Dato : 16-05-02 18:14

> jeg læser to forskellige bladet et der hedder linux magazine
> (www.linux-magazine.co.uk og et andet der hedder linux format
> (www.linuxformat.co.uk de har enten en cd-rom eller dvd med

Hvad koster de i Danmark?

Fra : Asmus U2

Dato : 17-05-02 18:23

merlin wrote:

> Hvad koster de i Danmark?

jeg giver 151,- for linux format med dvd, det findes også i en 2cd udgave
og 124,- for linux magazine

--
Min U2 bootleg homepage

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-06-02 21:15

On Fri, 17 May 2002 19:22:33 +0200, Asmus U2
<asmusu2(remove)@post.tele.dk> wrote:

>jeg giver 151,- for linux format med dvd, det findes også i en 2cd udgave
>og 124,- for linux magazine

...og omkring det halve hvis man får dem i abonnement. Tilmed kommer de
så flere uger før de dukker op i kiosken.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Martin Skøtt

Dato : 17-05-02 08:47

Skunk <ba@linuxin.dk> writes:

> [...]
> interessandt.
> Derfor må der findes noget andet.
>
> Hvad er den bedste Linuxmargasin? Linuxjournal?

Jeg har læst Linux Journal de sidste fem års tid, men har besluttet
ikke at forny mit abbonement. Det skyldes en kombination af
prisstigninger og utilfredshed med niveauet på mange af artiklerne,
som ikke har passet til mig på det seneste. En anden ting som
irreterer mig er at det tager så langt tid for dem at levere magasinet
i DK så flere af artiklerne er blevet lagt online (gratis, ikke kun på
abb. siden) inden at jeg har fået det trykte blad.
Der er naturligvis altid lys punkter som Reuven Lerners "At the
forge" serie og "Kernel corner".
--
Martin Skøtt
martin@z3n.dk