Problemer med CSS baggrunds farve i en cel~
Fra : Jacob Engelbrecht

Dato : 15-05-02 17:30

Jeg har brugt følgende tabel:

<center>

bla bla bla

</center>

Og i min CSS fil :
#cell {
background:#80F7FB;
color:#0006FE;
}

Problemet er at det kun er den linie hvor der er text der får
baggrundsfarven i stedet for hele "cellen". Hvad gør jeg forkert? Og hvad
skal den rigtige kode være?

Håber i kan hjælpe mig.
/MVH Jacob Engelbrecht

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-05-02 18:20

Wed, 15 May 2002 18:29:58 +0200, skrev "Jacob Engelbrecht"
<dsl23379a@post.cybercity.dk>:

> <center>

>Problemet er at det kun er den linie hvor der er text der får
>baggrundsfarven i stedet for hele "cellen". Hvad gør jeg forkert?

Fordi du sætter den på <div> og ikke på <td>.

Vil du have den stående i <div>, så må du sætte en width og
height på <div>

Forøvrigt synes jeg, at du bør bruge css til at centrere teksten
i stedet for den forældede <center> kode.

Fra : Jacob Engelbrecht

Dato : 15-05-02 20:01

Tak for hjælpen. Endte nu med at bruge class i stedet. Men tak for
indsatsen...