Rygsæk med plads til bærbar?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-05-02 17:32

Hej gutter og gudinder..

Da jeg lige har købt en dejlig billig brugt bærbar. Skal jeg have et eller
andet og transportere den I.

Da min elskelige Hagõfs rygsæk, efterhånden er nedslidt.

Kom jeg på denne giniale Ide´ ...

Mon der findes en smart rygsæk med et rum plads til en bærbar pc´er?

Den bærbare er B=31cm D=25cm D=4cm

Nogen der har et bud?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-02 17:39

"Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:
> Mon der findes en smart rygsæk med et rum plads til en
> bærbar pc´er?

Det gør der ihvertfald, min bror har en Eastpak Chaos.
<http://www.eastpak.com/europe/pages/styledetail.asp?class_id=1&style_id=0773E>
- Den han har, har bare 2 store rum, det ene kan der være bøger i og har et rum til den bærbare - det andet rum
er meget smalt og der kan der ikke være et ringbind i.

> Den bærbare er B=31cm D=25cm D=4cm
>
> Nogen der har et bud?

Jeg har da prøvet, men findes rigtig mange der har det du
søger...

Mvh.
Mikael

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 15-05-02 17:39

On 15.05.2002 18:31, in article
3ce28d7d$0$78684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> Mon der findes en smart rygsæk med et rum plads til en bærbar pc´er?

Ja, der findes endda nok en del.

The North Face laver en indsats til deres mindre rygsikke (vistnok optil 31
L), som kan hægtes inden i rygsækken. Man kan også tage den ud og bruge den
alene, men så er der ikke plads til meget mere end den bærbare. På den anden
side kan du også bruge rygsækken uden indsatsen, når nu du ikke skal ha' den
bærbare med.

Jeg har selv en og er meget tilfreds. M.h.t. Målene, så passer det vidst.
Det gode råd er: tag computeren med ned i butikken og prøv den i tasken.

Tatonga har vist noget lignende.

/kristian

Fra : Nick

Dato : 15-05-02 18:20

> 3ce28d7d$0$78684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Bjarke Hansen"

Samsonite laver flere serier som er beregnede til notebooks. De har en del
stødpuder og andre indretninger som gør dem bedre egnet end alm.
rygsæktasker. Jeg har solgt en del tidligere til flere offentlige kontorer,
hvor medarbejderne havde en uvane med at spænde notebooken fast på
cykelbagagebæreren med 2 elastikker...!

Og så har det en sikkerhedseffekt, fordi man ikke så nemt kan se at du bærer
på en notebook, når du tager S-toget til Ishøj søndag aften...

Se evt. på www.mobilemission.dk - de henviser til en forhandler hvis du
mailer dem hvor du bor. Der er iøvrigt flere serier som sælges under andre
navne, men som Samsonite laver.

/Nick

P.S.: Jeg arbejder ikke for Samsonite og sælger dem ikke længere, men jeg
kan sgu anbefale kvaliteten. Den er længder bedre end f.eks. North Face og
andre "pop"-mærker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-02 18:37

"Nick" <nick@keller.nu> skrev:
> [snip en masse godt om Samsonite ;) ]
> Se evt. på www.mobilemission.dk

Ja, det ser sørme godt ud.
<http://options-shop.com/product.asp?product=167&page=1>

/Mikael

Fra : Tonny Nielsen

Dato : 15-05-02 19:58

Føtex har i denne uge en rygsæk med arkiv og plads til en bærbar.
Prisen er 99,-

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-05-02 02:55

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in
message news:3ce28d7d$0$78684$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Mon der findes en smart rygsæk med et rum plads til en bærbar
pc´er?

Jeg har prøvet en Marksman, hvor der er plads til maskinen
nærmest ryggen, et lignende stort rum opdelt i to plus et yderst
i halv størrelse. Rimelig kvalitet men måske problem med lynlåse,
der kan finde på at gå op i hjørnerne (nylon). Kender ikke pris
eller forhandler fordi den er købt af firmaet.

Niels

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-05-02 07:56

Bjarke Hansen skrev: (messageID:

> [...]
>
> Kom jeg på denne giniale Ide´ ...
>
> Mon der findes en smart rygsæk med et rum plads til en bærbar pc´er?

Ja, IBM har en til deres ThinkPads - det er en god solid rygsæk.

<http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/75bda54d1bfc4ef986256ad9006dd9b2/1a6d29be92786502802568d50010ff80?OpenDocument>

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

"Det forstår jeg ikke, det burde virke." [TM]

Fra : Hanne Munkholm

Dato : 16-05-02 09:20

Bjarke Hansen wrote:

> Mon der findes en smart rygsæk med et rum plads til en bærbar pc´er?
>
> Den bærbare er B=31cm D=25cm D=4cm
>
> Nogen der har et bud?

Fjâlrâven (staves det sådan) har eller har haft een, jeg har set i helt
almindelige taskeforretninger. Og Dell laver en (vistnok temmelig dyr). Så
nu er der efterhånden lidt at vælge imellem. Aner ikke noget om kvaliteten.

--
Hanne Munkholm hm@it-c.dk
Leder af LinuxLab http://LinuxLab.dk

Price is what you pay. Value is what you get. --Warren Buffet

Fra : Lars

Dato : 16-05-02 15:29

"Bjarke Hansen" skrev:

> Mon der findes en smart rygsæk med et rum plads
> til en bærbar pc´er?

Her er en dansk leverandør af computer-tasker, og de har en smart
laptop-rygsæk i sortimentet til en vejl.pris på 595,-

http://www.umates.com/

- Lars

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 17-05-02 08:25

Hej!

Nu i snakker om rygsække, så leder jeg efter noget jeg kan pakke min lille
IBM TP X20 og så ned i min rygsæk (foretrækker min Haglöfs). Dvs. en eller
anden form for foret og fugttæt "lomme", og altså ikke en komplet
taske/rygsæk. Findes sådan en dims?

Bjarne

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 17-05-02 14:23

On 17.05.2002 9:25, in article
3ce4b048$0$42356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Bjarne Wichmann Petersen"
<nospam.nospam@mekanix.dk> wrote:

> [...]
> IBM TP X20 og så ned i min rygsæk (foretrækker min Haglöfs). Dvs. en eller
> anden form for foret og fugttæt "lomme", og altså ikke en komplet

Ja fra The North Face - tidligere nævnt (af mig) i denne tråd.

/kristian

Fra : Nick

Dato : 17-05-02 17:36

"Bjarne Wichmann Petersen" <nospam.nospam@mekanix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> IBM TP X20 og så ned i min rygsæk (foretrækker min Haglöfs). Dvs. en eller
> anden form for foret og fugttæt "lomme", og altså ikke en komplet

Hvis det er en sub-notebook eller helt ned i størrelse af en Psion-fætter,
laver Samsonite (ingen reklame...) også lækre etuier i både nylon og læder.
Forede og med smarte flytbare indre etuier til f.eks. PSU og kabler.

Send mig en mail hvis du skal ha' et link mere...

/Nick

Fra : René Jørgensen

Dato : 19-05-02 13:02

> [...]
> IBM TP X20 og så ned i min rygsæk (foretrækker min Haglöfs). Dvs. en eller
> anden form for foret og fugttæt "lomme", og altså ikke en komplet

Køb en taske fra Umates der følger en udtagelige lomme med til den bærbare.
Hvor den bærbare er ophængt i elastik, så den ikke er så modtagelig for
stød.

Hilsen

René

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-05-02 11:15

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> Hej gutter og gudinder..
>
> Da jeg lige har købt en dejlig billig brugt bærbar. Skal jeg have et eller
> andet og transportere den I.
>
> Da min elskelige Hagõfs rygsæk, efterhånden er nedslidt.

Jeg er også meget glad for min Haglöfs-rygsæk, så jeg kommer bare den
bærbare i dens hylster og ligger den i tasken.

I Friluftsland i Århus har de nogle tykke hylstre til bærbare, så de
bare kan ligges i en alm. taske.

Hvis jeg var dig ville jeg købe en ny Haglöfs-taske. Den kan også
bruges til en masse andet.

Mvh Trine

http://usenet.dk