webcam under xp forsat...... stadig iingen~
Fra : danni plougmann

Dato : 15-05-02 17:03

--------------------MaRk
Hej!

Jeg har lige købt et nyt webcam fordi mit gamle webcam ikke kørte så godt.
Det frøs når jeg havde åbnet softwaren efet få sekunder. Det var et logitech
quickcam express, det kørte fint den gang jeg havde windows 98. Nu har jeg
XP pro DK. Jeg har købt et Creative video blaster 3. Det kører ikke meget
bedre, der går lidt længere inden det fryser, jeg har haft formateret
hardisken. Jeg har de rigtige drivere (har i hvertfald ikke fundet andre).
Hvad fanden skal jeg gøre??

Mit system:
800 mhz duron
448 mb ram
ECS k7vza
Palit daytona geforce3 ti-200 128 mb ddr m. tv-out
Seagate barecuda IV 40gb. hardisk
sound blaster live lydkort

Nogen der har en eller anden løsning???

Hilzner
MaRk

---------------------- Danni plougmann

jeg fandt noget interresant med google et forum hvor cirka 100 andre har
nøjagtig samme problem som vi 2 har.
læser det hele igennem nu...

http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?start=61&catid=13&threadid=2039

------------------------------Danni plougmann

Det har helt sikkert noget med via kt133 chipsettet og usb portene at gøre
nogen siger det er en hardware fejl, men det kan bare ikke passe når det
hele virker perfekt med win98 og win2000 har ikke prøvet win me og win 95.
det er bare via der skal se at få lavet nogle usb drivere
der duer og det vil de ikke øv øv øv.

en mulig løsning var også at købe en ekstra usb pci kort til computeren.

Fra : Tim Lerche

Dato : 15-05-02 18:02

Jeg har også et Quickcam Express, og kunne heller ikke få det til at køre på
XP, frøs også ret hurtigt. Jeg fik aldrig løst problemet, for eftersom en
masse andre ting heller ikke virkede gik jeg tilbage til Win98SE. Men XP har
jo selv et mindre program til at køre webcam, det er bare ikke skidegodt,
men kører ok.

Spørg evt. i dk.edb.system.ms-windows

Fra : MaRk

Dato : 16-05-02 13:45

> [...]
> der duer og det vil de ikke øv øv øv.
>
> en mulig løsning var også at købe en ekstra usb pci kort til computeren.

Jeg fik for et par dage siden mit nye creative video blaster webcam 3 til at
køre i en time!!!
Har ikke fået opdateret min bios endnu, fordi download sektionen er nede på
ecs'es hjemme side :(

Hilzner
MaRk