Gemmer ik indsl. i bios?
Fra : Brian

Dato : 15-05-02 15:27

Hejsa.
Min nr. 2 computer gemmer ikke de indstillinger jeg har lavet i min bios.
Eller rettere sagt, det gør den faktisk. Men ikke hvis jeg har slukket for
computeren og tænder den igen. Så har jeg samme problem igen.
Problemet er den stiller cpu'en om. Den stiller den om til at kører med 300
hrz, og det kan den ikke skriver den. Så jeg skal stikke den om til 450 mhz
og så gemme. Så kører det bare.

Men hvorfor gemmer den ik indstillingerne når jeg tar strømmen fra og
starter den igen?
(Den gemmer indstil. hvis jeg genstarter)

Brian
brian@letitbe.dk

www.letitbe.dk
webmaster@letitbe.dk

Fra : [SANTA]-MuffDiver

Dato : 15-05-02 15:40

Brian <brian@hansen.tdcadsl.dk> skrev i
> [...]
> starter den igen?
> (Den gemmer indstil. hvis jeg genstarter)

hmm tyder på at det lille batteri der sidder på bundkortet skal
udskiftes.Jeg mener det holder på bios indstillingerne og uret.Er det en
gammel pc???/gammelt bundkort???

Fra : Jonathan

Dato : 16-05-02 10:31

> hmm tyder på at det lille batteri der sidder på bundkortet skal
> udskiftes.Jeg mener det holder på bios indstillingerne og uret.Er det en
> gammel pc???/gammelt bundkort???

Lige mine ord!!!

Fra : Brian

Dato : 17-05-02 16:54

Hej.
Bundkortet er ca. 1½ år gammelt.

Hvad koster sådan et batteri? For så må jeg jo hellere udskifte det.

Brian - Og Tak

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 17-05-02 22:33

Brian wrote: