Hvordan laves "Print side" i et frame set?
Fra : Thomas Holme Larsen

Dato : 15-05-02 13:10

Hejsa til alle.

Jeg har lavet et site med top, left og main frame.
Linksne har jeg i left frame og teksten fremkommer i main frame.
Jeg vil nu gerne lave en funktion i min top frame, så når jeg
klikker på linket i top framen printes det der står i main
framen...

Hvordan gør jeg det?

På forhånd tak.

Thomas Holme Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 13:16

"Thomas Holme Larsen" <thl@mentor-it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil nu gerne lave en funktion i min top frame, så når jeg
> klikker på linket i top framen printes det der står i main

[navnpåmainfram].print()

--
Jakob Andersen

Fra : Thomas Holme Larsen

Dato : 15-05-02 13:21

> [navnpåmainfram].print()
>
> --
> Jakob Andersen

Kunne du skære det lidt mere ud i pap, da jeg ikke rigtig kender html
programmering... Hvad skal der f.eks. stå i parantesen?
Alt det kode jeg skal lægge på, er det det du skriver til mig her?

På forhånd tak.

-Thomas

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 13:23

> Kunne du skære det lidt mere ud i pap, da jeg ikke rigtig kender html
> programmering... Hvad skal der f.eks. stå i parantesen?
> Alt det kode jeg skal lægge på, er det det du skriver til mig her?

Den ramme/frame der skal printes har et navn, f.eks. "Indhold" for at lave
en print knap gør du sådan her:

--
Jakob Andersen

Fra : Thomas Holme Larsen

Dato : 15-05-02 13:41

> Den ramme/frame der skal printes har et navn, f.eks. "Indhold" for at lave
> en print knap gør du sådan her:

> --
> Jakob Andersen

Tusind tak for din hjælp, det er fedt at du gider tage dig tid til at hjælpe
mig.

Fra : Thomas Holme Larsen

Dato : 15-05-02 13:54

> Den ramme/frame der skal printes har et navn, f.eks. "Indhold" for at lave
> en print knap gør du sådan her:

> --
> Jakob Andersen

Når jeg tilføjer dette stykke kode, får jeg fejlmeddelelsen i Internet
Explorer:

"Fejl: "main" er ikke defineret.

(Min indholdsframe hedder main)

Nogen gode råd?

-Thomas

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 13:57

> Når jeg tilføjer dette stykke kode, får jeg fejlmeddelelsen i Internet
> Explorer:
>
> "Fejl: "main" er ikke defineret.
> (Min indholdsframe hedder main)

Må vi se din side?

Fra : Thomas Holme Larsen

Dato : 15-05-02 14:16

> Må vi se din side?

Siden kan midlertidigt ses på http://www.anova.dk/customtest/

-Thomas

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 14:21

> Siden kan midlertidigt ses på http://www.anova.dk/customtest/

Ahh, det er fordi du har dit frameset indeni en IFRAME, prøv med dette:

--
Jakob Andersen

Fra : Thomas Holme Larsen

Dato : 15-05-02 21:14

> Ahh, det er fordi du har dit frameset indeni en IFRAME, prøv med dette:

Jeg har nu prøvet at skrive følgende kode ind:

Og det virker også efter hensigten, men dette stykke kode loader min top
frame nede i indholds framen.

Ved du om jeg kan afhjælpe dette?

På forhånd tak for din tid.

Med venlig hilsen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 22:11

"Thomas Holme Larsen" <thl@mentor-it.dk> wrote in message
> Og det virker også efter hensigten, men dette stykke kode loader min top
> frame nede i indholds framen.

Det forstår jeg ikke lige hvad du mener med, men prøv med denne istedet:

--
Jakob Andersen