Fold ind og ud menu - Meget meget simpel p~
Fra : Torben c

Dato : 15-05-02 12:08

Hej

Jeg skal lave en simpel ToDo/Projek ting, hvor de enkelte opgaver og
delopgaver kan foldes inde og ud.

På samme måde som når man læser nyhedersgrupper med Outlook.

Det svare lidt til de mange menuer der findes rundt omkring, blot skal der
være mange niveauer.

Jeg skal lave det så det passer inde i min ASP kode og jeg synes det vil
være sjovt at lave.

Er der nogle der kan give mig et hint om hvilke metode der skal bruges.

Jeg har prøvet med vis kode i andre menuer, men kan ikke se skoven grundet
alle træerne

Jeg forstiller mig noget med

onmouseclick="toggle_underpunk_synlig();" men .....

Pædagoisk eksempel efterlyses

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 12:14

"Torben c" <nomail@fffxxx.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal lave det så det passer inde i min ASP kode og jeg synes det vil
> være sjovt at lave.

Har du overvejet at lave menuen 100% serverbaseret, det ville være noget
nemmere.

> [...]
> alle træerne
> Jeg forstiller mig noget med
> onmouseclick="toggle_underpunk_synlig();" men .....

Det er svært at lave et pædagogisk eksempel på noget som faktisk er svært at
lave, men før du kan få hjælp skal du lige svare på nogle spørgsmål:

1. Hvilke browsere skal det virke i?
2. Hvor mange niveauer er der altså f.eks. opgaver -> delopgaver -> opgave,
er det max?

--
Jakob Andersen

Fra : Torben c

Dato : 15-05-02 12:52

> Har du overvejet at lave menuen 100% serverbaseret, det ville være noget
> nemmere
Ja - og det bliver det nok også kan jeg fornemme
Jeg tænkte blot - at jeg kunne spare en del forspørgsler på serveren, give
bedre overblik, samt give bedre svartider.

> 1. Hvilke browsere skal det virke i?
IE 5.5

> 2. Hvor mange niveauer er der altså f.eks. opgaver -> delopgaver ->
opgave,
> er det max?
Jeg har ikke "tænkt" nogen begrænsning, men det kan eventuelt sættes til
max 3 niveauer - og max 15 delopgaver på samme niveau.

--
Torben

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 13:07

> Jeg har ikke "tænkt" nogen begrænsning, men det kan eventuelt sættes til
> max 3 niveauer - og max 15 delopgaver på samme niveau.

Morten Wang har lavet en dejlig menu , men den er nu ret kompleks:

<http://www.treemenu.com/>

Når vi snakker IE only, så er der en her som er ret simpel:

<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/navigate1.htm>

--
Jakob Andersen

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 15-05-02 15:54

> Har du overvejet at lave menuen 100% serverbaseret, det ville være noget
> nemmere.
Det lyder interessant at gøre det serverbaseret. Har du eksempler på det?
Man kommer vel ikke udenom noget clientside script (onClick, onKeyPres,...)
til at verificere at der bliver klikket på linket.
/Lars

Fra : Jakob Andersen

Dato : 15-05-02 16:10

"Lars Klingenberg" <lklingenberg@lknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
onKeyPres,...)
> til at verificere at der bliver klikket på linket.

Nej man behøves ikke noget, men hele siden bliver indlæst igen hver gang man
"klapper", se f.eks:

<http://www.activewebsoftwares.com/components/qtvdotnet/demo.htm>

--
Jakob Andersen